مسئول سازمان بسیج سازندگی گفت: حضرت آقا که در سال 79 بسیج سازندگی را راه اندازی کردند، این راه اندازی در خلاء جهاد سازندگی بود، یعنی بسیج سازندگی کار جهاد سازندگی را می تواند انجام دهد.
کد خبر: ۹۳۸۰۰۸۸
|
۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷

سردار محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص احیای جهاد سازندگی گفت: مطلب این است که آیا ادغام جهاد سازندگی اشتباه بود؟ بله اشتباه بود. یعنی در وزارت کشاورزی حذف شد و آن آدم ها و روحیه ی جهادی به حاشیه رفتند.

وی با طرح این سوال که آیا احیای جهاد سازندگی باید با ساختار اتفاق بیافتد، ادامه داد: یک ساختار باید اضافه کنیم که فکر می کنم این مسئله مورد نظر رئیس جمهور هم نیست که یک ساختار اضافه شود و باید محتوای جهادی را به یک ساختار تبدیل کنیم.

سردار زهرایی اضافه کرد: البته کار های کارشناسی در حال انجام است که معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی در حال کار در این زمینه هستند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی با بیان این که همین امروز با ما تماس گرفتند و از ما دعوت کردند که در یک جلسه شرکت کنیم، خاطرنشان کرد: حضرت آقا که در سال 79 بسیج سازندگی را راه اندازی کردند، این راه اندازی در خلاء جهاد سازندگی بود، یعنی بسیج سازندگی کار جهاد سازندگی را می تواند انجام دهد.

وی با اشاره به این که بسیج سازندگی هم اکنون همه ی ماموریت های جهاد سازندگی را انجام نمی دهد، تصریح کرد: چرا که به بسیج سازندگی واگذار نشده است و بعد از ادغام جهاد سازندگی ماموریت های آن بین دستگاه های اجرایی تقسیم شد.

سردار زهرایی خاطرنشان کرد: مثلا مسئولیت برق روستایی به وزارت نیرو و آب روستایی به جهاد کشاورزی رسید. ماموریت های جهاد سازندگی توزیع شد و ما متولی این ماموریت ها نیستیم.

مسئول بسیج سازندگی گفت: اگر این ماموریت ها از اول به ما واگذار می شد، قطعا جای جهاد سازندگی پر می شد، چرا که تفکر جهادی و آدم های جهادی در بسیج سازندگی حضور دارند.

وی مولفه های حذف شده از جهاد سازندگی را تفکر و آدم های جهادی دانست و گفت: ما حرفمان این است که بسیج سازندگی می تواند بار جهاد سازندگی را به دوش بکشد چون هم آدم های جهادی و هم تفکر جهادی را دارد.

سردار زهرایی با بیان این که باید ماموریت های جهاد سازندگی سابق به ما واگذار شود، خاطرنشان کرد: به دولت اعلام آمادگی کردیم که اگر صلاح بدانند، بسیج سازندگی تقویت شود و ماموریت ها به آن واگذار شوند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی مطرح کرد: اگر هم مصر به این هستند که جهاد سازندگی تشکیل شود ما باز هم در کنار دولت هستیم. اما حرفمان این است که با درست کردن ساختار اضافی شاید نشود که آن روحیه جهادی و آدم های جهادی را در آن جای داد.

وی یادآور شد: ما یک بستر آماده داریم، چهل و دو هزار گروه جهادی و بیست و شش هزار صندوق قرض الحسنه داریم. چند میلیون خانواده با ما در ارتباط هستند. بالغ بر دویست هزار پروژه ی محرومیت زدایی کار شده و صد هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

سردار زهرایی به خدمات بسیج سازندگی در سیل، زلزله، کرونا و کمک های مومنانه اشاره کرد و گفت: بسیج سازندگی ثابت کرده است که این بستر و فضا را فراهم کرده است، منتهی اگر آن اختیار را بدهند و مسئولیت ها را بدان واگذار کنند، همه ی بار را می تواند بلند کند و اگر بخشی از اختیار ها را هم بدهند، بسیج سازندگی بخشی از کارها را می تواند انجام بدهند.

 

ارسال نظرات