زاهدان/ استاندار سیستان وبلوچستان در جمع سران و طوایف استان در زاهدان گفت: نگاه توسعه‌ای در نهادهای حاکمیتی و نیز خود طوایف و سران طوایف به وجود آمده که کلید آن امنیت پایدار و راهش اشتغال و معیشت مردم است.
کد خبر: ۹۳۸۰۱۲۱
|
۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حسین مدرس‌خیابانی در گردهمایی سران و بزرگان اقوام و طوایف شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در حسینیه ثارالله زاهدان اظهار داشت: سران طوایف یک پیام مشخص دارد و آن هم یکپارچگی بین صفوف مردم بوده و علیرغم تمام خواسته‌های دشمن برای ایجاد تفرقه همین نشست نشان می‌دهد که تمام نقشه‌هایش برملا و خنثی شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در دوران دفاع مقدس کسی نپرسید مذهب، قوم و نژادت چیست، همه یکصدا و یکپارچه از میهن دفاع کردند که نشان از وحدت این مردم دارد.

وی ادامه داد: امروز کشور بیش از هر چیزی نیاز به وحدت دارد و یک پارچگی اتفاق افتاده که یکی از مصادیق آن دولت مردمی است که ان‌شاالله دولت بتواند برنامه‌های خود را محقق کند.

این مسئول بیان کرد: هم‌اینک یکپارچگی بیش از هر زمان دیگری در استان اتفاق افتاده و نگاه توسعه‌ای در نهادهای حاکمیتی و نیز خود طوایف و سران طوایف به وجود آمده که کلید آن امنیت پایدار و راهش اشتغال و معیشت مردم است.

مدرس‌خیابانی تصریح کرد: ما هزاران کیلومتر مرز مشترک با کشورهای همسایه یعنی کشورهای هدف را برای صادرات داریم اصل ما بر این است که تمام گذرگاه‌های مرزی را گشایش دهیم تا تاثیری در زندگی روزمره مردم ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تنها بندر اقیانوسی کشور در سیستان و بلوچستان است لذا ما باید چابهار را قدر بدانیم طبیعی است که با رونق این بندر زیرساخت‌ها شکل گرفته و دروازه توسعه کشور چابهار خواهد بود.

استاندار سیستان وبلوچستان ادامه داد: وسعت این استان و پهناور بودن این خطه را باید قدر بدانیم و از آن برای سرمایه‌گذاری و جلب سرمایه‌گذار استفاده کنیم.

مدرس خیابانی اظهار داشت: در حوزه‌های معادن هم کار شده و هم نیاز به کار دارد در حوزه کشاورزی گلخانه‌ای و دامپروری، صنعت ایجاد شهرک‌های صنعتی و در حوزه نیروگاه‌های تجدیدپذیر جزء جز ۵ استان برتر تابش خورشید هستیم که می‌توانیم در این حوزه‌ها کار بسیاری انجام دهیم.

وی تصریح کرد: قابلیت دیگری این استان جوان بودن آن است یعنی نیروی کار خلاق و مبتکر دارد که وقتی این نیروی جوان بیشتر باشد یعنی نیروی کار بیشتر است.

این مسئول بیان کرد: دومین قابلیت جمعیت روستایی زیاد سیستان وبلوچستان بوده که روستا به عنوان تولیدکننده در مقابل جمعیت شهرنشین مصرف‌کننده است. 

استاندار سیستان وبلوچستان ادامه داد: ما امروز نخبگانی را در استان داریم که من تکلیف دارم بر اساس حکم آیت الله رئیسی که شاید مهمترین آن استفاده از دانش آموختگان و متخصصان بومی بوده باید این‌ها را شناسایی و ترغیب کنیم تا در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای کمک کنند.

ارسال نظرات