خبرهای داغ:
حجت الاسلام توکلی از برگزاری یادواره شهید کاوه و شهدای کربلای۲، سه شنبه ۱۳ مهر همزمان با سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص) و کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) به مدت سه شب خبر داد.
کد خبر: ۹۳۸۰۳۶۲
|
۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا توکلی رئیس ستاد یادواره استانی شهید محمود کاوه و شهدای عملیات کربلای ۲ ظهر امروز یکشنبه(11مهر) در نشست خبری اظهار داشت: مقام معظم رهبری می فرمایند " بزرگداشت شهدا برای آینده کشور حیاتی و ضروری است" و نیز در کلام دیگر می فرمایند " گاهی رنج و زحمت زنده نگه داشتن خون شهدا کمتر از شهادت نیست".

وی با اشاره به اقدام ستاد نماز جمعه شهرستان بیرجند در عمل به فرمایش رهبری عنوان کرد: دست نوشته ای از سردار شهید محمود کاوه در خصوص حضور مردم بیرجند و دعوت مردم به نماز جمعه  بدست ما رسید و با این سند جرقه ای برای بزرگداشت سردار شهید محمود کاوه و شهدای کربلای ۲ زده شد.

حجت الاسلام توکلی بیان داشت: مقدمات یادواره شهید کاوه از یکم خرداد شروع شد و بنا بود ۱۲ شهریور روز شهادت سردار محمود کاوه و شهدای عملیات کربلای۲ یادواره برگزار شود اما بنا به وضعیت قرمز کرونایی در بیرجند برگزاری یادواره شهدا به تاخیر افتاد.

وی از برگزاری یادواره شهید کاوه و شهدای کربلا2 در سه شنبه ۱۳ مهرماه و 28صفر همزمان با سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص) و کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) خبر داد و اضافه کرد: این یادواره به مدت سه شب (شام غریبان رسول االله(ص) و شب شهادت و شام غریبان علی ابن موسی الرضا(ع)) در مصلی المهدی بیرجند برگزار می شود.

رئیس ستاد یادواره شهید محمود کاوه و شهدای عملیات کربلای ۲ با بیان اینکه شروع برنامه از ساعت ۱۹ سه شنبه شب است گفت: بعد از تلاوت قرآن کریم و صلوات خاصه امام رضا(ع) سرود ملی توسط ۳۰نفر از نونهالان به صورت زنده اجرا می شود.

وی ادامه داد: سردار مجید ایافت جانشین شهید محمود کاوه در دوران دفاع مقدس و حاج رضا نبوی سخنران و مداح کشوری این مراسم هستند و نیز خانواده های معظم شهدا، مادر شهید کاوه و سایر همرزمان و معاونین سردار در عملیات کربلای۲ در یادواره شهدا شرکت می کنند.

حجت الاسلام توکلی اظهار داشت: نمایش مخصوص کربلای۲ در منطقه کردستان با حضور ۳۰نفر از نوجوانان و جوانان، رونمایی از کتاب داستان رشادت‌های سردار محمود کاوه به زبان کودکانه و سرود توسط جوانان برگرفته از دست نوشته سردار که در استان نوشته و تدوین شده؛ در این یادواره  اجرا می شود.

 وی اضافه کرد: در پایان مراسم سند افتخاری که برای مردم شهرستان بیرجند با امضای سردار شهید کاوه است؛ رونمایی می شود و این سند افتخاری برای نماز جمعه است که نشان میدهد شهدا اهمیت بالایی برای نماز جمعه قائل بودند.

وی با تأکید بر اجرای دقیق دستورالعملهای بهداشتی طبق اعلام ستاد مبارزه با کرونا در این مراسم گفت: حضور مردم در فضای مصلی یک چهارم است و طبق اعلام ستاد مبارزه با کرونا چون فضا در مصلی برای ۵هزار نفر مناسب است در این برنامه برای حضور هزار نفر از مردم با رعایت اصول بهداشتی برنامه ریزی شده است.

 رئیس ستاد اقامه نماز جمعه بیرجند همچنین گفت: با توجه به کاهش شیوع کرونا در مرکز استان و افزایش آمار واکسیناسیون عموم مردم، نماز جمعه این هفته بیرجند به امامت حجت الاسلام والمسلمین مشرفی اقامه می شود و قبل از نماز جمعه برنامه نمایش و سرود براي نمازگزاران اجرا می شود.

حجت الاسلام توکلی از برپایی نمایشگاهی همزمان با برگزاری یادواره شهدا خبر داد و گفت: نمایشگاه شهدا متفاوت از سایر نمایشگاه هاست که برای شهدای عملیات کربلای ۲ کلامی نو گفته شده در کنار تمثال شهید به معرض دید مردم گذاشته می شود و این نمایشگاه در این سه شب و روز جمعه برای بازدید عموم مردم دایر است.

 رئیس ستاد یادواره شهید محمود کاوه و شهدای عملیات کربلای ۲ گفت: شاخه گل زنده هدیه یادواره شهدا به میهمانان است که پیام شهید در کنار گل گذاشته شده است و نیز همزمان یادواره شهدا مخصوص کودکان در طبقه فوقانی مصلی داریم.

وی با قدردانی از نهادها و بسیجیان که در برگزاری یادواره شهید کاوه و شهدای عملیات کربلای2 همکاری داشتند عنوان کرد: این یادواره با همکاری ستاد اقامه نماز جمعه استان، سپاه انصارالرضا(ع) استان، شهرداری، استانداری، اوقاف، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، کویرتایر، کاشی فرزاد و و بسیجیان برگزار می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها