مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد:

متاسفانه در زمینه وقف‌های قرآنی با محرومیت مواجه هستیم/ دست باز اوقاف استان یزد جهت همکاری با مردم

حجت الاسلام زارع زاده با اشاره به اینکه متاسفانه در زمینه وقف‌های قرآنی با محرومیت مواجه هستیم، گفت: تفویض اختیار به اوقاف استان یزد جهت همکاری با مردم داده شده است.
کد خبر: ۹۳۸۰۵۳۴
|
۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، حجت الاسلام حسین زارع زاده صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت بزرگداشت دهه وقف در امامزاده جعفر یزد (ع) برگزار شد با اشاره به اهمیت مسئله وقف، گفت: نقش وقف در بسیاری از جهات حائز اهمیت بوده و می‌تواند مشکلات بسیاری را مرتفع سازد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با تأکید بر اینکه وقف می‌تواند کمک بسیاری به دولت داشته باشد، افزود: هنوز به مسئله وقف و اهمیت آن پی نبرده‌ایم و به‌خوبی از استفاده نمی‌شود.

وی به عملکرد یک ساله اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد اشاره و اضافه کرد: آموزش ۴۰۰ نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم در سال گذشته، برگزاری ۲۰ محفل انس با قرآن کریم در فضای امامزادگان و برگزاری ۱۰۰ کرسی تلاوت قرآن در امامزادگان از جمله اقدامات اوقاف استان در سال گذشته به شمار می‌رود.

زارع زاده با بیان اینکه متاسفانه در زمینه وقف‌های قرآنی با محرومیت مواجه هستیم افزود: خوشبختانه سال گذشته در شهرستان ابرکوه یک وقف قرآنی به ثبت رسید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد افزود: یک سرمایه‌گذاری و مشارکتی در حوزه قرآن در حال انجام است و تشکیلات قرآنی استان دارای درآمد ثابت خواهند شد.

زارع زاده با اشاره به اینکه ۸۳۱ میلیون تومان اجرای امینانه نیات واقف خیراندیش داشتیم صورت گرفت است، افزود: ۱۱ هزار بسته معیشتی به ارزش ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، ۱۹۹ قربانی به مبلغ ۵۹۷ میلیون تومان، ۲۳۲ هزار پرس غذا در شرایط کرونایی به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد صورت گرفته است.

ثبت یک وقف در هر ۱۳ روز در استان یزد

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۷ مورد وقف جدید در استان یزد به ثبت رسیده است، اضافه کرد: به‌طور متوسط هر ۱۳ روز یک وقف جدید یزد در استان یزد به ثبت رسید و شهرستان‌های یزد، تفت و ابرکوه جز شهرستان‌های پیشتاز در این خصوص هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد خاطرنشان کرد: آزادی ۵ زندانی جرائم غیر عمد و اهدای ۱۵ سری جهیزیه به نیازمندان از دیگر اقدامات اوقاف و امور خیریه استان یزد است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به اجرای طرح شمیم خدمت در امامزادگان استان یزد، گفت: این طرح در ۸ امامزاده استان یزد در حال انجام است و استان یزد در این خصوص رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اقدامات در حوزه معاونت اوقافی و حقوقی و ثبتی در استان یزد، گفت: از ابتدای امسال ۶۶۹ سند اجاره تنظیم، ۴۶۲۴ سند تجدید، ۳۹۰۵ بازدید میدانی از رقبات و موقوفات و ۱۰۲ مجوز از سازمان اوقاف و امور خیریه صادر شده است.

زارع زاده با بیان اینکه در حوزه مجوز‌ها تفویض اختیار به اوقاف استان یزد در زمینه تعامل با مردم داده شده است، افزود: تفویض اختیار در جهت تعیین تکلیف رقبات وقفی که در تصرف افراد است به استان داده شده تا بتوانیم به شکلی عمل کنیم که هم به نفع مردم و هم اوقاف باشد.

وی با اشاره به اینکه ۷۴ درصد رقبات کشاورزی هستند اذعان داشت: با توجه به خشکسالی که طی سالیان اخیر با آن مواجه بودیم، بسیاری از این رقبات قابلیت کشاورزی ندارند و در سطح شهر و روستای استان یزد به حالت بلااستفاده درآمده‌اند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار