زنجان-امام جمعه شهرستان سلطانیه گفت: همزمان با برگزاری کنگره شهدای سلطانیه، یادمان شهدای گمنام این شهرستان به بهره برداري مي رسد.
کد خبر: ۹۳۸۰۶۳۲
|
۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ با اشاره به اینکه در ۲۵ بهمن سال ۹۳ مسئولان وقت برای دفن شهدای گمنام در سلطانیه درخواست دادند، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده، در ۲۲ مرداد سال ۹۴ نیز دفن این شهدای گرانقدر در سلطانیه انجام شد.
 
يادمان شهداي گمنام شهرستان سلطانيه به بهره برداري مي رسد

وی با بیان اینکه طبق مقررات، شش ماه بعد از دفن شهدای گمنام در هر شهری باید ساخت یادمان برای مقبره شهدا نیز به سرانجام برسد، تصریح کرد: متاسفانه احداث یادمان شهدای گمنام سلطانیه از زمان تدفین شش سال به طول انجامیده است.

امام جمعه شهرستان سلطانيه با بیان اینکه در سال ۹۷ استاندار وقت زنجان با حضور در سلطانیه قول مساعدت اختصاص اعتبار ۱۰۰ میلیون تومانی را برای تکمیل روند احداث این پروژه داد که علی‌رغم پیگیری‌ها محقق نشد، ادامه داد: با توجه به این موضوع در بیستم شهریور ماه سال گذشته که وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح وقت، مهمان زنجانی‌ها بود، نامه‌ای از طرف دفتر امام جمعه به وی ارسال شد که از این طریق ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار برای احداث یادمان شهدای گمنام سلطانیه اختصاص داده شد.

حجت الاسلام حسینی‌نسب با یادآوری اینکه سه شهید گمنام در شهرستان سلطانیه آرام گرفته‌اند، یادآور شد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده و با توجه به نزدیکی زمان برگزاری کنگره ٣٥٣٥ شهید استان، روند احداث یادمان شهدای گمنام سلطانیه رو به اتمام است و این پروژه ۱۹ مهرماه امسال، همزمان با برگزاری کنگره شهدای این شهرستان به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه در کنار مساعدت وزیر دفاع، شهرداری نیز به عنوان مجری این طرح، ۱۰۰ میلیون تومان در این پروژه هزینه کرده است، یادآور شد: با بهره‌گیری از ظرفیت خیرین نیز اعضای ستاد یادمان ۱۰ میلیون تومان و ایثارگران شهرستان نیز ۱۰ میلیون تومان برای تکمیل این پروژه مساعدت کردند.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه یادمان‌های شهدای گمنام می‌تواند به یک مکان فرهنگی برای نسل امروز که تشنه فرهنگ ایثار و شهادت هستند، تبدیل شود، خاطرنشان کرد: با توجه به همین موضوع، تلاش خواهد شد که از این یادمان‌ها با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بهره‌گیری شود.
ارسال نظرات