آغاز فصل دیگری از عملیات مرمت خانه تاریخی «نورعلی‌خان» اشترینان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از آغاز فصل دیگری از عملیات مرمت خانه تاریخی «نورعلی‌خان» اشترینان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۸۱۱۰۲
|
۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سید امین قاسمی امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران از آغاز فصل دیگری از عملیات مرمت خانه تاریخی «نورعلی‌خان» اشترینان خبر داد.

وی عنوان کرد: از جمله اقدامات شاخص انجام شده در این عملیات می‌توان به‌بازسازی کامل دیوار فروریخته شده ضلع شرقی، بازسازی بخشی از سقف‌ها شامل سقف، تالار ورودی غربی، تعویض تیرهای شکسته دالان، آواربرداری و افزایش ارتفاع دیوارهای پیرامونی مطابق الگوی اصلی توسط استادکاران خبره اشاره کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: خانه تاریخی «نورعلی‌خان» از خانه‌های تاریخی دوران قاجار در اشترینان است که در فهرست آثار ملی کشور نیز به ثبت رسیده است.

قاسمی با اشاره به مساحت این بنا افزود: خانه تاریخی «نورعلی‌خان» در زمینی به وسعت هزار و ۳۶ مترمربع در مرکز شهر اشترینان واقع شده و زیربنای آن نیز بیش از ۷۰۰ متر مترمربع است.

وی عنوان کرد: کار مرمت بناهای تاریخی کاری مستمر بوده و بر اساس اولویت بناهای در معرض خطر، عملیات نجات‌بخشی و استحکام‌بخشی آن‌ها ادامه دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار