خبرهای داغ:
شاهرود_نماینده شاهرود و میامی در مجلس با تاکید بر اینکه پایه بودجه ملی این حوزه انتخابیه امسال، سه برابر شده است، گفت: در کل بودجه سال ۱۴۰۰ شاهرود و میامی، ۱۱ تریلیون و ۲۵۰ میلیارد ریال است.
کد خبر: ۹۳۸۱۴۹۹
|
۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱
بودجه ۱۱ تریلیون و ۲۵۰ میلیارد ریالی سال ۱۴۰۰ شاهرود و میامیبه گزارش خبرنگار بسیج، علی اصغر خانی در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران شاهرود در سالن جلسات پارک علم و فناوری استان مرکز این شهرستان با بیان اینکه مجلس جدید با نگاه خاص سیاسی در پایان کار دولت با یک نگاه خاص سیاسی دیگر روی کارآمد افزود: تلاش ما در این مدت تعامل با دولت بود هر چند تندرو‌های مجلس می‌خواستند با طرح‌هایی مجلس را جنجالی کنند، اما این اتفاق نیفتاد و اگر می‌افتاد مشکلاتی داشتیم.
او با اشاره به مشکلات عدیده در شاهرود و میامی، افزود: ما کارگر و خدمتگزار همه مردم در مجلس هستیم و در مجلس هم تصمیم گیری کلانی داریم و اتفاقات کلان ما آثارش تا دورترین نقاط می‌رود و ما باید تلاش کنیم سهم بهتری برای شهرستان برداریم.
نماینده شاهرود و میامی در مجلس گفت: در بودجه کشور استان سمنان یکی به آخر است و تلاش داریم در بودجه وسعت شهرستان را به پارامتر‌های بودجه اضافه کنیم و ۱۱۰ نماینده این طرح را امضا کردند که در کمیسیون برنامه مطرح شود.
او با بیان اینکه بودجه صد در صدی تحقق پیدا نمی‌کند و حداکثر ۳۰ تا ۴۰ درصد تحقق پیدا می‌کند، افزود: با توجه به فضای سیاسی و اقتصادی ملتهب کشور و اینکه در همه دولت‌ها در چهار سال اول خوب و به نفع مردم کار می‌شود، اما در چهار سال دوم بحران‌های مختلف بوجود می‌آید و دولت غافل می‌شود، وضع بودجه خوب نبود وپروژه‌های بر زمین مانده داشتیم.
خانی با اشاره به این سرمایه‌های کشور، اظهار کرد: در ورود به کمیسیون تلفیق مجلس تلاش کردیم در آنجا که کار بودجه ملی انجام می‌شود، با استفاده از بودجه ملی و بخش خصوصی ایجاد تولید و اشتغال در شرق استان را رقم بزنیم چرا که بودجه استانی زیاد رقم قابل توجه نیست و اینکه تخصیص آن زیر ۵۰ درصد است.
او ادامه داد: خیلی از شهر‌ها و استان‌ها توانستند از بودجه ملی استفاده خوبی کنند، اما در شرق استان درخواست‌های بودجه ملی ما ردیف بودجه یعنی ماده ۲۳ که نیاز است برای تحقق بودجه ملی نداشته است.
بودجه ۱۱ تریلیون و ۲۵۰ میلیارد ریالی سال ۱۴۰۰ شاهرود و میامیخانی به پروژه آب قطری اشاره کرد که ۲۳ میلیارد تومان در این پروژه زیر خاک رفته است و توسط دادستان علی آباد متوقف شده اشاره کرد و بر حل این مشکل تاکید کرد.
نماینده شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه قوانینی در مجلس داریم که مانع تولید و پیشرفت است که باید برداشته می‌شد، گفت: در یکسال اخیر در حوزه مسکن و کشاورزی و نظام مالیاتی تغییر اساسی در لایحه بودجه انجام شد، چرا که اگر بودجه ۱۴۰۰ تصویب می‌شد فاجعه بوجود می‌آمد و تورم بالا، کاهش ارزش پول ملی و درآمد و هزینه‌ها هم‌خوانی نداشت.
او اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ و طرح جهش تولید و تامین مسکن ما تاکید کردیم با حمایت دولت کند سالی یک میلیون مسکن در کشور ایجاد شود و وام دو رقمی را ممنوع کردیم تا وام تک رقمی اعطا شود.
خانی اضافه کرد: ۲ میلیون و ۷۶۰ هزار واحد خالی در کشور داریم در صورتی که سالی ۸۰۰ هزار واحد در کشور نیاز است و وام با بهره کم و زمین ارزان برای مردم مورد توجه است و وزارت صمت نیز قیمت مناسبت برای انبوه سازان و بخش‌های دولتی کشور برای ساخت مسکن در نظر خواهد داشت.
خانی به سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز به شرق استان اشاره کرد و گفت: در این سفر ۳۲۰ میلیارد ریال جهت ارتقاء زیست بوم نوآوری و فناوری شرق استان جذب شده است که انعقاد تفاهم نامه کارخانه نوآوری شاهرود و تصویب ۲۰۰ میلیارد ریال جهت تکمیل و راه اندازی این کارخانه و افتتاح چشم فناوری استان سمنان و جذب ۱۲۰ میلیارد ریال برای آغاز فاز دوم از آن جمله است.
او به ثبت ملی شاهوار که خواسته مردم بود نیز اشاره کرد و گفت: این مهم با تعامل با وزیر سابق میراث‌فرهنگی که دوست بنده در شهرداری بود انجام شد و قله شاهوار که نماد این منطقه است با مخالفت جدی دو وزیر صمت و تعاون محقق شد.
نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی به تدوین طرح جامع جنگل ابر که در رونق صنعت گردشگری شرق استان کمک می‌کند نیز اشاره کرد و در خصوص مجموعه گردشکری بهشت دشت صبا گفت: این مجموعه در فاز اول با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی است و در ۴ فاز و در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار شامل سوئیت‌های اقامتی، رستوران، فروشگاه صنایع دستی، جایگاه سوخت، پارک جنگلی، مجموعه‌های تفریحی، باغ وحش و... اجرا می‌گردد و زمینه اشتغال حدود ۵۰۰ نفر را فراهم می‌آورد و تلاش داریم با حل موانع این پروژه شاهد شروع بکار آن باشیم.
او به جذب ۷۳ میلیارد ریال جهت ارتقاء اینترنت روستایی در سطح شهرستان‌های شاهرود و میامی نیز اشاره کرد و بر جذب ۲۲۷ میلیارد ریال بودجه ملی و ۵ برابر شدن بودجه استانی بنیاد مسکن در شرق استان گفت: ۱۳۰ میلیارد ریال جهت اختصاص قیر رایگان و ۴۱ میلیارد ریال جهت اصلاح و بهسازی معابر روستایی جذب شده و ۳۰۰ فقره تسهیلات به ارزش ۳۰ میلیارد ریال نیز تخصیص یافته است.
بودجه ۱۱ تریلیون و ۲۵۰ میلیارد ریالی سال ۱۴۰۰ شاهرود و میامیخانی به اخذ و تصویب بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال برای رفع محرومیت در کالپوش نیز اشاره و افزود: در پی رانش زمین مسئولین بنیاد مسکن را به منطقه آوردیم و جلساتی گذاشته شد، اما مشکل این است که مردم در قواره بنیاد مسکن منازل خود را نساختند که ما امروز با این وام‌های قرض الحسنه و بلاعوضی که تخصیص یافت می‌توانستند تکمیل کنند، اما هنوز مشکل داریم.
او به تخصیص ۲۹۰ میلیارد ریالی جهت نوسازی و تجهیز مدارس شرق استان نیز اشاره کرد و گفت: در خصوص اخذ و تصویب اعتبارات برای دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ۴ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال انجام شده است که نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد ۱۱۶ درصدی را در بخش بهداشت و درمان و ۹۹ درصدی را در بخش برنامه‌های آموزشی دانشگاه شاهد هستیم.
نماینده شاهرود و میامی در مجلس با تاکید بر اینکه پایه بودجه ملی این حوزه انتخابیه امسال، سه برابر شده است، عنوان کرد: در برخی موارد این بودجه‌ها تا ۶۵ برابر شده است و در کل بودجه سال ۱۴۰۰ شاهرود و میامی، ۱۱ تریلیون و ۲۵۰ میلیارد ریال است که بودجه این دو شهرستان از اعتبارات ملی ۹ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال و از اعتبارات استانی یک هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال است که برای شهرستان شاهرود ۸۰۰ میلیارد ریال و برای میامی ۵۴۰ میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته برای شاهرود ۴۵/۵ درصد رشد و برای میامی ۹۲/۹ درصد رشد داشته است.
او با بیان اینکه در بحث محرومیت زدایی ۹۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای میامی و ۶۵ میلیارد تومان برای شهرستان شاهرود تخصیص یافته است، به ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شاهرود اشاره کرد و افزود: در سال ۱۳۹۸ یک و نیم میلیارد تومان بودجه و سال ۱۳۹۹ دو میلیارد تومان تخصیص یافت که امسال ۵۰۰ میلیارد ریال بودجه جذب شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها