خبرهای داغ:
گفتگو اختصاصی:

ارائه ۵ هزار مشاوره رایگان حقوقی به مرکز استان/رسالت حقوق‌دانان بسیجی،مبارزه با فساد است

مسؤل دفترحمايت حقوقي و قضايي ايثارگران شهرستان بجنورد از ارائه ۵هزار مشاوره حقوقی رایگان به مردم خراسان شمالی خبر داد.
کد خبر: ۹۳۸۱۵۱۷
|
۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳
 علی رحمتی، مسؤل دفتر  حمايت حقوقي و قضايي ايثارگران شهرستان بجنورد در خراسان شمالی  در گفت وگو با خبرنگار ما اذعان داشت که : طی 2 سال اخیر حدود 600 پرونده اعم از حقوقی و کیفری تشکیل شده که در بسیاری از پرونده ها سعی بر صلح و سازش بین طرفین دعوی شده و سایر پرونده ها نیز توسط وکلای بسیجی که فی سبیل الله پیگیر پروندهای عزیزان ايثارگر و بسیجی و جانباز هستند در جریان می باشند.

 

 رحمتی افزود: همچنین طی دو سال گذشته بیشتر از۵ هزار مشاوره رایگان را حتی به تمام اقشاری که مشمول این دفتر نبوده اند اما تمکن مالی نیز برای اخذ وکیل نداشته اند به عنوان خادمان ایشان به مردم شریف بجنورد به عنوان مشاور حقوقی خدمت رسانی نموده ایم. 

 رحمتی ، رسالت حقوق‌دانان بسیجی را مبارزه با فساد، جهاد حقوقی و عدالت‌گستری دانست و گفت: حقوق‌دانان بسیجی برای دستیابی به این اهداف در کنار دستگاه قضایی و مردم قرار دارند.

رحمتی افزود: چنانچه افرادی که دارای سابقه 3 ماه ايثارگري (خدمت داوطلبانه در جبهه حق علیه باطل) یا دارای معرفی نامه از بنیاد شهید با 25% جانبازی یا دارای 6 ماه سابقه بسیج فعال باشندو دچار مشكلات  حقوقي  شوند، دفترهاي حمايت حقوقي و قضايي ايثارگران به عنوان وكيل آنها را تحت حمايت خويش قرار مي‌دهند.


 وي افزود: حمايتها شامل تنظيم شكواييه، دادخواست، لايحه دفاعيه، اظهارنامه، مراجعه به محاكم قضايي  درمراحل مختلف دادرسي مي‌شود. 

 

رحمتی با اشاره به اين كه در حال حاضر دفاتر متعددی بابت حمايت حقوقي و قضايي ايثارگران در مجتمعهاي قضايي ، دادگستري و شهرستان‌ها  مستقرند. 


وي خدمت و حمايت از ايثارگران و جانبازان و بسیجیان و اقشار ضعیف و محروم را از سه منظر اعتقادي، انساني و تدبير حكومتي صحيح دانست و اظهار داشت: هدف از تشکیل این نهاد حقیقت جویی و حقیقت طلبی و احقاق حق و رسانیدن آرامش به اشخاص فوق میباشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار