سردار مفخمی شهرستانی از کسب رتبه اول کشوری پلیس فتا استان مرکزی در کشف به وقوع در سطح ملي خبر داد و گفت: ميزان كشف به وقوع جرايم سايبري در استان در مقايسه با مدت مشابه سال قبل حدود 100درصد بوده است .
کد خبر: ۹۳۸۱۷۰۱
|
۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹

کسب رتبه اول کشوری پلیس فتا استان مرکزی/کاهش ۳۵ درصدی نزاع جمعی و افزایش ۱۹ درصدی کلاهبرداریبه گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار «حسن مفخمی شهرستانی» فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی در نشست خبري با گراميداشت هفته ناجا و آغاز ماه ربیع الاول از اجراي 220 برنامه در 29 عنوان در هفته نيروي انتظامي در استان مركزي خبر داد و اظهار کرد: نيروي انتظامي با رويکرد آموزش همگاني ، اطلاع رساني و ارایه ظرفيت ها، توانمندي ها،خدمات موثر و ماموريت سازماني پليس، درصدد است تا ضمن معرفي پليس در تراز انقلاب اسلامي توام با اقتدار و مهرباني، از توان و مشارکت آحاد مردم، نهادها و سازمان ها و جلب مشارکت آنها در جهت تحقق نظم و امنيت پایدار در جامعه بهره گيري كند.

وي ادامه داد:‌ چندسالی است نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران چشم انداز سالانه خود را در قالب چند مفهوم ترکیبی و متناسب با شرایط روز انتخاب و به عنوان یک مسیر روشن در قالب شعار سال برای خدمت رسانی به آحاد جامعه معرفی می نماید و در سال 1400 نیز شعار «پلیس هوشمند؛ امنیت پایدار » سرلوحه و در دستور کار ناجا قرار گرفته است .

سردار مفخمي شهرستاني اظهار داشت:‌ برای رسیدن به پلیس در تراز جمهوری اسلامی ایران در گام دوم انقلاب اسلامی به مولفه هایی نیازمندیم که یکی از آن ها هوشمند سازی است چرا كه هوشمند سازی، تامین امنیت، تحکیم نظم و اجرای قانون و عدالت، از مهم ترین مولفه های ثبات و سلامت نظام اجتماعی و سیاسی است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با تبيين برخي از اقدامات انجام گرفته در هوشمندسازي پليس استان از راه اندازی مرکز مانیتورینگ مرکز کنترل در مركز استان و شهرستان های ساوه ، خمین ، دلیجان و محلات ، طراحی و ساخت مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور ، تجهیز پلیس به ابزار پلیسی و الکترونیکی هوشمند از البسه و دست افزار و سیستم هدایت هوشمند واحد های گشت، نصب جی پی اس بر روی خودروهای گشت و کنترل و نظارت بر واحد ها از طریق سامانه مدیریت ناوگان به ویژه خودروهای پلیس راه و راهور به عنوان بخشی از خدمات پلیس هوشمند برشمرد .

مفخمی شهرستانی راه اندازی سامانه ترخیص خودرو در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی مرکز استان، بهره مندی از ظرفیت پایش تصویری معابر شهری و برون شهری توسط 311 دستگاه دوربین پایشی ، راه اندازی سامانه احراز هویت در دفاتر پلیس + 10 استان ، راه اندازی سامانه پنل پیامکی ویژه افراد ناشنوا و سخت گویش در مرفوک استان ، راه اندازی ارتباط بیسیم با کلیه ارگان های خدماتی و امدادی از طریق فرکانس عملیات مشترک را از دیگر اقدامات انجام گرفته در هوشمندسازي پلیس استان عنوان کرد.

وی راه اندازی تیم بازرسی هوشمند و امکان ارزیابی و پایش نحوه عملکرد نیروها و پیشگیری از بروز حوادث ، بهره مندی از ظرفیت فضای مجازی و تغییر رویکرد خدماتی حضوری به خدمات غیر حضوری در بستر اینترنت ،اجرای طرح استقرار سامانه کنترل ناوگان خودرویی و ساماندهی هوشمند اعزام گشت های خودرویی و نظارت و مدیریت راه و راه اندازی سامانه ارتباط الکترونیک نیروی انتظامی و قوه قضائیه و فعاليت برنامه پليس من را نیز از خدمات پلیس هوشمند در استان مرکزی به شمار می رود.

بيش از 5 تن و 591 کیلو گرم مواد مخدر در استان مركزي كشف شد

مفخمی شهرستانی در ادامه با تبيين عملكرد 6 ماهه پليس استان و با اشاره به اقدامات پليس در مبارزه با قاچاق كالا در سال "تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" به تشريح بخشي از دستاوردهاي پليس استان در مبارزه با قاچاق كالا اشاره داشت و گفت:‌ 1291 میلیارد ریال کالای قاچاق در عمليات های پليس استان در سال جاري كشف و 595 دستگاه خودرو توقیف و 826 نفر نيز دستگير و به مراجع قضائي معرفي شدند.

فرمانده انتظامي استان مركزي افزود: در 6 ماه نخست امسال، 5 تن و 591 کیلوگرم انواع مواد مخدر كشف و 142 نفر قاچاقچي و تعداد 5 هزار و 454 نفر معتاد و خرده فروش مواد مخدر دستگير شدند.

وي افزود: نيروي انتظامي در برنامه هاي اجرايي و عملياتي خود در ساليان اخير در زمينه پيشگيري از جرايم و مقابله با مجرمان به ويژه سارقان برنامه ريزي جامعي داشت و در سايه تلاش هاي جمعي كاركنان انتظامي استان، شاخص 69 درصدي ميزان كشف به وقوع در سرقت ها به دست آمد.

مفخمي شهرستاني ادامه داد: افزايش 26درصدي کشف سرقت ها و کاهش 37 درصدی سرقت احشام، بازخوردي از طرح هاي اثربخش پليس در مبارزه با سرقت در سال جاري در مقايسه با مدت مشابه سال قبل به شمار می رود.

کسب رتبه اول کشوری پلیس فتا استان مرکزی

اين مقام ارشد انتظامي از کسب رتبه اول کشوری پلیس فتا استان مرکزی در کشف به وقوع در سطح ملي خبر داد و گفت: با برنامه ريزي هدفمند انجام شده ميزان كشف به وقوع جرايم سايبري در استان در مقايسه با مدت مشابه سال قبل حدود 100درصد بوده است .

فرمانده انتظامي استان مرکزي با اشاره به كاهش 5 درصدي كشته شدگان ناشي از سوانح رانندگي در استان گفت: از ابتداي سال تا كنون در مجموع 307 نفر در سوانح رانندگي استان جان خود را از دست داده اند كه از اين تعداد، 263نفر در محورهاي مواصلاتي و 44 نفر در حوزه هاي درون شهري بوده است.

مصالحه 81 درصدي پرونده ها در دواير مشاوره و مددكاري پليس استان مركزي

سردار" مخفمي شهرستاني" در ادامه به مصالحه 81 درصدي پرونده هاي ارجاعي به دواير مشاوره و مددكاري پليس استان نيز اشاره كرد و افزود: از ابتداي سال جاري در حدود 3هزار و 705 مورد انواع خدمات مشاوره اي از سوي كارشناسان مشاوره پليس به شهروندان ارائه شده است.

فرمانده انتظامي استان مركزي توجه به دغدغه هاي مردمي درحوزه ماموريت هاي ناجا را نيز مورد تاكيد قرار داد و گفت: در تحقق يك پليس پویا، منعطف در شناخت و پاسخگو به مسائل و نیازمندی هاي اجتماعي ، نيروي انتظامي در رويكرد جامعه محور خود توجهي ويژه با انجام برآوردهاي اجتماعي و بازخوردگيري از شهروندان دارد و راهبردهاي ماموريتي خود را بر اين اساس برنامه ريزي مي كند.

تلفن110 استان،592 هزار بار زنگ خورد

مخفمي شهرستان در ادامه گفت: ‌در سال جاري 592 هزار و 167تماس با افزايش 4 درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل با سامانه تلفني 110 تماس گرفته شده است كه 198 هزار و 439 تماس منجر به عمليات شده است.

اين مقام مسئول ادامه داد: متوسط تماس هاي عملياتي روزانه پليس استان در حدود 1267 تماس است كه توسعه و بهبود خدمات رساني پليس نسبت به گذشته در اين شاخصه به عنوان يكي از اولويت هاي اجرايي در دستور كار قرار دارد.

15 هزار و 937 تماس با سامانه 197 استان مرکزی

مفخمي شهرستانی در ادامه سامانه 197 در نيروي انتظامي را از مولفه هايي مهم در پاسخگويي پليس به مردم دانست و اظهار داشت: سامانه تلفني 197 بستري است در ارتباط كليه شهروندان با مسئولان نيروي انتظامي كه در تحقق كيفي و تاثيردهي هر چه بيشتر ديدگاه هاي شهروندان در ماموريت هاي انتظامي، در اين سامانه سعي بر نگاه تحليلي و كارشناسي و ارائه بازخورد مناسب به فردتماس گيرنده است.

وي اين سامانه را يكي از بهترين سامانه هاي ارتباطي با مسئولان خواند وگفت:‌ 2 هزار و 846 تماس تقدیر از اقدامات پلیسی گرفته شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد افزایش یافته است كه اين خود نشاني از افزايش اعتماد به رويكرد پاسخگويي و شفافيت در ناجاست.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات