نقش بنی‌صدر در تسلیح گروهک منافقین + سند

به مناسبت درگذشت نخستین رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران سندی از ابراز موافقت وی با درخواست سران منافقین برای حمل سلاح در روز ۳۱ فروردین ۱۳۵۹ را منتشر شد.
کد خبر: ۹۳۸۱۷۴۹
|
۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲

به گزارش  خبرگزاری بسیج،به مناسبت درگذشت نخستین رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران سندی از ابراز موافقت وی با درخواست سران منافقین برای حمل سلاح در روز ۳۱ فروردین ۱۳۵۹ را منتشر شد.

ابوالحسن بنی‌صدر که پا به پای مسعود رجوی (سرکرده منافقین) در ترور‌های دهه ۶۰ همراهی کرد، پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با مجاهدین خلق مراوده داشت. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز بنی صدر در سمت فرمانده کل قوا، با تسلیح سرکردگان منافقین موافقت کرد.


در ۳۱ فروردین ۱۳۵۹، سران سازمان مجاهدین خلق طی نامه‌ای با امضای مسعود رجوی از ابوالحسن بنی‌صدر فرمانده وقت کل‌ قوای وقت درخواست مجوز حمل سلاح کردند. در این نامه آمده بود: «جناب آقای دکتر بنی‌صدر، ریاست‌ جمهوری و فرمانده‌ کل‌ قوا؛ محترما بخاطر کثرت مشکلات و خطرات ایمنی که متوجه جان و سلامتی اینجانبان مسعود رجوی، مهدی ابریشمچی، موسی خیابانی و عباسعلی داوری و علی زرکش است، مستدعی است مجاز فرمائید اینجانبان هریک با یک برادر و یا یک نفر محافظ حق حمل سلاح برای حفاظت شخصی داشته باشیم.»

به گزارش مرکز اسناد انقلاب اسلامی، بنی‌صدر نیز با قید «موافقت می‌شود» در انتهای همین نامه با درخواست سران مجاهدین خلق موافقت کرد.

تصویر این نامه را در ادامه می‌بینید.

نقش بنی‌صدر در تسلیح گروهک منافقین + سند

ارسال نظرات