خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اعلام کرد

فعالیت ۴۰۰۰ گروه جهادی در آذربایجان غربی

رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان غربی از فعالیت ۴۰۰۰ گروه جهادی در استان خبرداد.
کد خبر: ۹۳۸۱۸۲۳
|
۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، سرهنگ پاسدار احمد رحمانی امروز در نشست صمیمی با جهادگران در ارومیه، به فعالیت ۵۰۰ گروه جهادی در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: خوشبختانه امروز بیش از ۴۰۰۰ گروه جهادی توانمند، فعال و باانگیزه در استان وجود دارد، که در سامانه اطلس ثبت شده‌اند.

 وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی امروزه یکی از اهرم‌های خدمت‌رسانی به شمار می‌رود، اظهار کرد: حمایت، پشتیبانی و توانمندسازی جهادگران یکی از تاکیدات مهم رهبر معظم انقلاب به شمار می‌رود.

وی ضمن ابراز خشنودی از اینکه گروه‌های جهادی به جایگاهی رسیده‌اند که بارها و بارها موردتمجید مقام معظم رهبری قرار گرفته‌اند، افزود: گروه‌های جهادی همواره به سمت جامعه و تمدن اسلامی حرکت می‌کنند، که باید براساس بیانیه گام دوم انقلاب رو به جلو گام بردارند و انتظارات را هم برآورده سازند.

این مسئول حمایت مجلس و دولت انقلابی از گروه‌های جهادی به ویژه گروه‌های جهادی تخصصی را خواستار شد و گفت: خوشبختانه امسال گروه‌های جهادی امسال به موضوع‌های مختلف نگاه مسئله‌محور دارند که این مهم در ریشه‌یابی مشکلات، مطالبه‌گری برای حل دغدغه‌ها و بررسی میدانی چالش‌ها تاثیر مستقیم خواهد داشت.

لزوم تقویت روحیه مطالبه‌گری در بین جهادگران

مسئول بسیج سازندگی آذربایجان غربی بر لزوم تقویت روحیه مطالبه‌گری در بین جهادگران تاکید کرد و گفت: در این صورت خواهیم توانست بر مشکلات مختلف فائق آمده و کشورمان را در مسیر توسعه قرار دهیم.

وی گروه‌های جهادی و بسیج را بزرگترین و سازمان‌یافته‌ترین تشکل مردم‌نهاد در سراسر دنیا دانست و اضافه کرد: جهادگران از صمیم قلب، با خلوص نیت و بدون هیچ گونه توقع مادی پا در عرصه خدمت‌رسانی گذاشته‌اند، فقط با نیت محرومیت‌زدایی وارد عرصه فعالیت شده‌اند. حتی در این راستا جوانان از زمان، لذائذ مادی، لحظاتی که باید در کنار خانواده و دوستان سپری کنند، نیز چشم‌پوشی کرده‌اند.

 رحمانی با بیان اینکه، جوانان غیرتمند استان ما در دورافتاده‌ترین روستاها و نقاط صفر مرزی در کنار مردم قرار گرفته‌اند تا گوشه‌ای از آلام آنها را کم کنند، اضافه کرد: جوانان متدین و انقلابی آذربایجان غربی حتی پا در مناطقی گذاشته‌اند که تنها نماینده نظام در آن منطقه به شمار می‌روند.

مسئول بسیج سازندگی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه، جهادگران تا پای جان برای مقابله با ویروس کرونا ایستادگی کردند، گفت: در نخستین روزهای شیوع کرونا، وحشت غیرقابل تصوری نسبت به این بیماری در مردم وجود داشت.

رحمانی اضافه کرد: در آن ایام وقتی یک نفر به این بیماری مبتلا می‌شد یا در اثر آن جان می‌باخت، حتی والدین، همسر و فرزندان متوفی نیز از نزدیک شدن به فرد ابا داشتند ولی جهادگران همه امور درمان و در صورت فوت تدفین، تغسیل و ... را عهده‌دار می‌شدند، حتی برخی از این نیروهای جهادی شهید نیز شدند.

جهادگران بدون هیچ گونه منت و چشمداشت در خدمت مردم هستند

این مسئول گفت: جهادگران بدون هیچ گونه منت و چشمداشتی از حق حیات خود چشم‌پوشی کرده و برای حفظ جان بیماران، زندگی خودشان را به خطر می‌انداختند و به معنای واقعی کلمه ایثار و فداکاری را به منصه ظهور می‌رساندند.

رحمانی گفت: یکی از سوالات و ابهامات پرتکرار در محافل خصوصی این است که اگر یک بار دیگر جنگ رخ دهد، جوانان به میدان نبرد خواهند رفت یا نه؛ که جواب این سوال بسیار ساده است، وقتی جوانان ما در مبارزه با یک ویروس ناشناخته برای نجات جان هم وطن سر از پا نمی‌شناسند، پس همین جوانان جهادگر در مقابل دشمن متجاوز و مرئی نیز خواهند ایستاد.

این مسئول جهش قابل قبول در تعداد گروه‌های جهادی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در حالی که تعداد این گروهای جهادی نسبت به سال ۹۸، هشت برابر شده است، پس مسلما حاضر به خدمت در هر عرصه‌ای اعم از جنگ سخت، نرم، محرومیت‌زدایی و ... هستند.

انتهای پیام

ارسال نظرات