سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: وجود پایگاه‌های تروریستی در اقیلم کردستان عراق با حسن همجواری همخوانی ندارد و قابل تحمل نیست و باید این پایگاه‌ها برچیده شود.
کد خبر: ۹۳۸۱۹۳۴
|
۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

 

به گزارش  خبرگزاری  بسیج، آقای سعید خطیب زاده در ادامه نشست خبری خود، ضمن تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی درباره برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق گفت: از برگزاری موفقیت آمیز این انتخابات در عراق استقبال می‌کنیم.

خطیب زاده درباره وجود گروهک‌های تروریستی در خاک عراق اظهار داشت: بار‌ها به دوستان در دولت مرکزی و اقلیم کردستان عراق گفته‌ایم که این موضوع با حسن همجواری و حسن همسایگی همخوانی ندارد. این وضعیت قابل ادامه دادن نیست و باید این پایگاه‌ها جمع شوند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره اظهارات اخیر آقای ظریف وزیر خارجه سابق در مورد تحریم‌ها گفت: همه را دعوت می‌کنم به عدم انتخاب گزینشی از نکاتی که گفته می‌شود. وزارت خارجه وزارتخانه تخصصی است. ظریف در مقام وزیر خارجه چندبار این موضوع را توضیح داد. برداشتی که الان ارائه شد برداشت دقیقی از اظهارات وزیر خارجه نیست. آنچه مسلم است باید در ادامه مسیر از این فضاسازی‌ها عبور و اجازه دهیم دولت جدید در مسیر خودش گفتگو‌های وین را پیش ببرد.

ارسال نظرات