مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:
زنجان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: برنامه ریزی برای اجرای طرح هادی ۲۴۵ روستا با اعتباری بیش از یک میلیارد و ۱۴۶ میلیون ریال در دست انجام است.
کد خبر: ۹۳۸۱۹۵۳
|
۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶

رضا خواجه‌ای در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ گفت: برنامه ریزی برای اجرای طرح هادی ۲۴۵ روستا با اعتباری یک میلیارد و ۱۴۶ میلیون ریال در دست انجام است که در صورت تخصیص اعتبار نسبت به شروع عملیات اجرایی اقدام می‌شود.

 

وی با بیان اینکه، اکثر روستاهای انتخاب شده نیمه تمام بوده و برای تکمیل فازهای شروع شده است، افزود: پیش بینی می‌شود از مبلغ فوق، جهت آسفالت معابر روستاهای سطح استان از محل اعتبارات قیر رایگان سال جاری نیز حدود ۵۴۰ میلیارد ریال برای ۱۲۰ روستا اجرا شود.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در طول یک سال گذشته، تعداد ۱۹۱ روستا با اعتباری بالغ بر ۵۷۸ میلیارد ریال اجرای طرح هادی شده که از این تعداد ۱۸۰ روستا نیمه تمام و ۱۱ روستا جدید است.

 

خواجه‌ای یادآور شد: از تعداد پروژه‌های فوق ۱۰۰ روستا مربوط به پروژه‌های آسفالت معابر از محل اعتبارات قیر رایگان و با مشارکت دهیاری‌ها است که اعتبار آن ۳۶۲ میلیارد ریال است.

 

وی ایجاد زمینه بهبود وضعیت اقتصادی روستاها از طریق تسهیلات تولید، اشتغال، و ارتقاء درآمد روستائیان را امری ضروری دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه روستاها می‌توانند در پیشبرد اهداف اقتصادی و اجتماعی کشور مفید واقع گردند، اجرای طرح‌های هادی روستایی در بالا بردن کیفیت زندگی آنها بسیار موثر بوده که در این راستا، خدمات ارزشمند بنیاد مسکن در سطح روستاها باعث جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، تثبیت جمعیت در روستاها و همچنین ساماندهی و رفع مشکل این قشر شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با تاکید بر اینکه، بنیاد مسکن به عنوان متولی امر ساخت و ساز و اجرای طرح هادی در روستاها تلاش دارد تا با تعامل دهیاران و اعضای شورای اسلامی درجهت توسعه و تقویت روستاها قدم بردارد، گفت: باید هماهنگی و همکاری مناسبی میان دستگاه‌های اجرایی، نهادها و مردم برای توسعه و آبادانی روستاها وجود داشته باشد.

ارسال نظرات