نهاوند-امام جمعه شهرستان نهاوند گفت: فضای مجازی خطری بالقوه است، اگر جوان‌های ما از یاد خدا و مساجد فاصله بگیرند مشکلات زیادی سد راه جامعه ما می‌شود.
کد خبر: ۹۳۸۲۱۱۴
|
۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲

فاصله گرفتن جوانان از یاد خدا و مساجد مشکلات زیادی در جامعه ایجاد می‌کند

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی ضمن تبریک ماه ربیع الاول و آغاز هجرت پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: یکی از مسائلی که ارتباط مستقیم با فرهنگ عمومی دارد وضعیت امروز جامعه است، به بهانه شیوع ویروس کرونا مساجد ما تعطیل شده‌اند و در مقابل فضای مجازی دچار هرج و مرج شده است و به بهانه تحصیل این میدان برای بچه‌ها باز شد.

وی با بیان خطر این موضوع گفت: فضای مجازی خطری بالقوه است، اگر جوان‌های ما از یاد خدا و مساجد فاصله بگیرند مشکلات زیادی سد راه جامعه ما می‌شود.

امام جمعه نهاوند در ادامه خطاب به اعضای شورای فرهنگ گفت: باید راهکاری برای رفع این خلأها و مشکلات پیش آمده در جامعه داشته باشید، جوانان ما نباید از یاد خدا غافل بمانند، و چه غفلتی بالاتر از شبکه‌های مجازی که دائم در حال انحراف مردم هستند، باید اندیشید و بهترین راهکار را برای این موضوع یافت.

*باید راهکارهایی برای مدیریت فضای مجازی در نظر بگیریم

نماینده اصحاب رسانه و عضو شورای فرهنگ عمومی نیز در ادامه اظهار داشت : فضای مجازی را نمی‌توان از زندگی مردم حذف کرد، چون به نحوی وارد زندگی افراد شده است، برای این کار باید راهکارهای دیگری در نظر بگیریم تا بتواند به مدیریت صحیح این فضا کمک کند.

علی چگنی افزود: اصحاب رسانه با تمام توان خود و امکانات کم و خود داشته‌ای که دارند نهایت انجام وظیفه خود را داشتند و ادامه خواهد داشت.

وی در رابطه با کمرنگ شدن نماز جماعت در سطح شهرستان گفت: نماز رکن اصلی زندگی ما است، افراد یک جامعه همیشه به مسئولین و مدیران نگاه می‌کنند، به ظواهر یک مجموعه که منتهی به نماز جماعت می‌شود توجه دارند، بنابراین باید مدیران خود در اولویت باشند.

وی چندین راهکار در این زمینه بیان کرد: تشویق و تحسین کلامی، ارائه ترسیم عبادت در جوانی، فضای مناسب معنوی و فیزیکی، الگوآفرینی مناسب، تدریجی بودن آموزش نماز که از خانواده شروع می‌شود و به مدرسه و دانشگاه منتهی می‌شود؛ تکرار و مداومت بر این امر، ایجاد احساس خوشایند و مثبت نسبت به مسائل عبادی، پرهیز از رفتارهای ناخوشایند و زورگویی و برپایی نماز جماعت که خود در این زمینه نشاطی  ایجاد می‌کند و اثر آن بیشتر است.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ وظیفه‌اش نشر فرهنگ اسلامی است و باید عفاف و حجاب را ترویج کند، گفت: مکانی که برای دوچرخه سواری بانوان در نظر گرفته شده است به هیچ وجه مناسب نیست و باید نظارت بیشتری در این امر وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات