کاشمر:

ضرورت راه اندازی موزه رجال مقاومت در کاشمر

حجت‌الاسلام علی‌اصغر عطاران طوسی، مدیر مؤسسه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی گفت: مؤسسه فرهنگی و بقاع متبرکه استان قدس رضوی افتخار دارد که مدیریت زیارتگاه معنوی شهید مدرس را بر عهده دارد.
کد خبر: ۹۳۸۲۱۲۱
|
۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۷

حجت‌الاسلام علی‌اصغر عطاران طوسی، مدیر مؤسسه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی، در حاشیه بازدید از آرامگاه شهید مدرس گفت: مؤسسه فرهنگی و بقاع متبرکه استان قدس رضوی افتخار دارد که مدیریت زیارتگاه معنوی شهید مدرس را بر عهده دارد.

وی بیان کرد: مؤسسه فرهنگی و بقاع متبرکه مؤسسه‌ای است که مأموریت راهبری فرهنگی آستان قدس رضوی و مدیریت بقاع متبرکه طبس، کاشمر، سبزوار، مشهد و مجموعه‌ای از مساجد و بقاع دیگر در کشور را بر عهده دارد.

مدیر مؤسسه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی بیان کرد: این مؤسسه از چند ماه گذشته مأموریت و رسالتی را به دنبال دارد که زندگی به سبک بندگی است. امروز در کشور فعالیت‌های فرهنگی بسیار گسترده شده است، اما آنچه می‌تواند در تراز آستان قدس رضوی باشد جریان‌سازی فرهنگی ناب است، و گرنه حتی گروه‌های مردمی در کل کشور فعالیت‌های فرهنگی فاخر دارند.

وی بیان کرد: آستان قدس رضوی به دلیل ضعف‌ها و کاستی‌هایی که در سبک زندگی اسلامی مشهود است و تأکیدات رهبر معظم انقلاب مصمم شده تا بتواند در خصوص تحول در سبک زندگی گام‌هایی را بردارد.

عطاران طوسی با اشاره به اینکه این مؤسسه فرهنگی در طلیعه مأموریت‌های خود تحقق و پیاده‌سازی زندگی به سبک بندگی را دارد، افزود: زندگی ما از بندگی جدا و ساعات و اماکن بندگی محصور در ساعات و مکان‌های خاصی تحت عنوان زیارت حضرت رضا(ع)، شب‌های قدر و مناسبت‌های مختلف شده است.

وی تصریح کرد: هرچند ساعات زندگی از ساعات بندگی جدا شده است، اما در اهداف آفرینش چیزی جز این دیده نمی‌شود که یک زندگی سعادتمندانه در محضر پروردگار اتفاق بیفتد.

مدیر مؤسسه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی با بیان اینکه زندگی بدون بندگی و بندگی بدون زندگی ممکن نیست، افزود: در همین راستا زندگی ۲۴ ساعته یا مدیریت حیات خانواده را طراحی و الگویی برای آن پیش‌بینی کرده‌ایم و برای پیاده‌سازی گام‌هایی را برداشته و جامعه نمونه را پیش‌بینی نموده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در کنار گلزار شهدای رضوی خواجه ربیع این طرح را با محوریت شهدا پیش‌بینی کرده‌ایم، اظهار کرد: امیدواریم با حمایت مجلس شورای اسلامی بتوانیم برای کاشمر هم گام بزرگی در راستای سبک زندگی اسلامی برداریم.

عطاران طوسی در ادامه پیشنهاد داد چون موزه‌ای در کشور برای رجال مقاومت مانند شهید سلیمانی، عماد مغنیه، نواب صفوی، اندرزگو و غیره نداریم موزه رجال مقاومت با محوریت شهید مدرس در کاشمر ایجاد شود.

وی در پایان نیز گفت: اگر این باغ‌موزه با همت مجلس شورای اسلامی در کاشمر شکل بگیرد کمک شایانی به گردشگری منطقه خواهد شد و پای گردشگران حتی گردشگران بین‌الملل را به کاشمر می‌کشاند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار