رئیس نظام پرستاری منطقه ترشیز:

پرستاران شرکتی منطقه ترشیز از تبعیض حقوق‌ها رنج می‌برند

پرستاران شرکتی علاوه بر اینکه امنیت شغلی ندارند، حقوق بسیار کمتری داشته و از فوق‌العاده ویژه کرونا و افزایش حقوق‌های دوران کرونا بهره‌مند نشدند.
کد خبر: ۹۳۸۲۱۲۲
|
۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۷

مجید رضا زاده، رئیس نظام پرستاری منطقه ترشیز گفت: متاسفانه بین پرستاران شرکتی و تبصره‌ای، پیمانی و رسمی منطقه ترشیز که تعداد قابل توجهی هم هستند، تفاوت‌هایی وجود دارد و هر کدام حقوق و مزایای خاصی دارند اما بدترین شکل ممکن مربوط به پرستاران شرکتی است که از این وضعیت رنج می‌برند.

مجید رضازاده ادامه داد: پرستاران شرکتی علاوه بر اینکه امنیت شغلی ندارند، حقوق بسیار کمتری داشته و از فوق‌العاده ویژه کرونا و افزایش حقوق‌های دوران کرونا بهره‌مند نشدند.

وی تصریح کرد: آنچه در کشور ما شغل پرستاری را که سخت است، دشوارتر می‌کند، دیدگاه تبعیض‌آلودی است که اعمال می‌شود و همین موضوع همکاران ما را بسیار ناخرسند و سختی‌ها را مضاعف می‌کند.

رضازاده با انتقاد از اینکه به هیچ عنوان حقوق و مزایایی که پرستاران دریافت می‌کنند متناسب با سختی کار آنان نیست، تصریح کرد: بسیاری از آنچه در این ایام اعلام شد که به خاطر کرونا به پرستاران داده شده مثل افزایش حقوق ماده ۱۰ قانون مدیریت خدمات کشوری و فوق‌العاده‌های دیگر اما این مزایا را از مدت‌ها قبل سایر کارمندان دولت دریافت می‌کردند. فقط در بحران کرونا درخواست کردیم همانند دیگر کارمندان، پرستاران هم از این مزایا برخوردار شوند.

 

رئیس نظام پرستاری شهرستان‌های کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ افزود: امیدواریم دیگر شاهد اجحاف در حق پرستاران شرکتی که بعضا زحمت بیشتری را متقبل می‌شوند، نباشیم.

وی بیان کرد: وقتی پرستاران می‌دانند هر چه تلاش می‌کنند، مسئولیتی به آن‌ها سپرده نمی‌شود، دچار مشکلات روحی روانی می‌شوند ولی وقتی موانع خدمتی برداشته شود، انرژی مضاعفی برای آن‌ها ایجاد می‌شود و باانگیزه‌تر خدمت می‌کنند.

رضازاده اضافه کرد: زمانی اعلام شد پاداش کرونایی پرستاران در حد ۲۰۰ هزار تومان بوده است اما بین همین پرداختی‌ها تبعیض‌های زیاد وجود دارد؛ به طوری که بودند افرادی که در همین سیستم تا ۵ میلیون تومان هم پاداش دریافت کردند.

رئیس نظام پرستاری منطقه ترشیز اظهار کرد: همچنین میانگین پرداختی به پرستاران به خصوص برای نیروهای شرکتی بسیار کم است. علاوه بر این متاسفانه هیچ زمانی استاندارد ساعت کاری پرستاران رعایت نشده است. هر پرستار در هفته ۴۴ ساعت باید کار کند که اکنون ساعت کاری پرستاران خیلی بیشتر از این است. البته بر اساس قانون ارتقای بهره‌وری، پرستارانی که سابقه کار بالایی دارند، مختصری از ساعت کاری‌شان کم می‌شود.

وی عنوان کرد: اگر چه بر اساس استانداردها در بخش ویژه به ازای هر بیمار بدحال یک پرستار باید باشد اما اکنون در کاشمر به ازای هر سه بیمار بدحال یک پرستار فعال است.

 

رضازاده در ادامه با بیان اینکه از ابتدای سال ۸۲ تاکنون در منطقه ترشیز ۹۰۷ پرستار در سازمان نظام پرستاری منطقه ثبت‌ نام شده‌اند که برخی از آن‌ها پس از اتمام طرح‌شان از این منطقه رفته‌اند، گفت: اکنون حدود ۲۵۰ پرستار فقط در کاشمر فعال هستند. علی‌رغم اینکه با کمبود پرستار مواجه هستیم ولی از سویی این کمبودها را با اضافه‌کار جبران می‌کنیم. در حال حاضر حدود ۸۰ درصد پرستاران را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

رئیس نظام پرستاری شهرستان‌های کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ در ادامه گفت: به خاطر مجاهدت‌های همکارانم و خون شهدای سلامت حرفه پرستاری در دوران کرونا وجهه خوبی پیدا کرده است.

وی بیان کرد: قبل از شیوع ویروس کرونا جامعه خیلی در خصوص حرفه پرستاری اطلاعات کافی نداشت چون کرونا دغدغه‌های جدی را در جامعه ایجاد نمود، فعالیت پرستاران نیز برجسته شد و مشکلات بیشتر بروز یافت؛ دشواری‌ها بیشتر به اطلاع جامعه رسید و درک جامعه از حرفه پرستاری مقداری بیشتر شد

ارسال نظرات
پر بیننده ها