خبرهای داغ:
نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در دیدار با فرماندهان انتظامی و مرزبانی گفت: نیروی انتظامی و مرزبانی جسم و جان خود را در معرض خطر قرار می‌دهند تا امنیت و آرامش مردم سالم بماند.
کد خبر: ۹۳۸۲۱۵۸
|
۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در دیدار با فرماندهان و مسئولان انتظامی و مرزبانی استان خوزستان هفته نیروی انتظامی را تبریک و به آیه قرآن کریم در خصوص "لیلت المبیت" اشاره و اظهار کرد: در شب اول ربیع الاول که وحی بر قلب پیامبر نازل شد که باید به مدینه هجرت کند. پیامبر اکرم(ص) دنبال حضرت علی فرستاد و این مطلب را با او در میان گذاشت امام علی(ع) سجده شکر به جا آورد و با اینکه می‌دانست ۴۰ نفر مرد جنگی تعیین شده که پیغمبر را به قتل برسانند در بستر ایشان خوابید و خودش را برای شهادت آماده کرده بود. او امنیت، سلامت و جانش را در معرض خطر قرار داد تا جان پیغمبر سالم بماند.

وی افزود: به مناسبت ایثار و فداکاری امام علی است که آیه «وَمِنَ النَّاسِ مَن یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاء مَرْضَاتِ اللّهِ وَاللّهُ رَؤُوفٌ بِالْعِبَاد» نازل شده ولی مفهوم آن است که، همه کسانی که حاضر می‌شوند در راه خدا ایثار و فداکاری همانند(مجاهدان در راه خدا و شهدای دفاع مقدس و حریم امنیت) هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ما به نیروی انتظامی و مرزبانی باید با این دید نگاه کنیم که قدم در راه امیرالمومنین گذاشتند و با تمام وجود جان ،جسم و خود را در معرض خطر گذاشتند تا امنیت مردم سالم بماند.

وی ادامه داد: مردم شریف ما قدردان این فداکاری‌ها هستند و می‌د‌انند که نیروی انتظامی و مرزبانی چه تلاش‌هایی برای تامین نظم و امنیت می‌کنند.

محسن حیدری با بیان اینکه مدافعان حریم امنیت ارزشمند و عزیز هستند، تصریح کرد: هفته ناجا فرصت خوبی است که رسانه ملی و شبکه‌های اجتماعی در خصوص تلاش و زحمات این قشر کار کنند و مقداری از حق عظیم این نیروهای مخلص و فداکار ادا شود. ما هم وظیفه داریم برای انجام این اقدام در هر کجا که باشیم از هر تریبونی که به دست ما برسد، استفاده کنیم.

وی در ادامه به زمان تنش آبی اشاره و بیان کرد: دشمن به دنبال ضربه زدن به امنیت مردم و نظام بود که ماموران نیروی انتظامی فداکاری و خویشتن‌داری کرده و شهدایی را تقدیم کردند که این شهدا سند افتخار برای ما و ناجا است.

پلیس هوشمند، امنیت پایدار

در ادامه سردار سید محمد صالحی فرمانده انتظامی استان خوزستان اظهار کرد: سیزدهم مهرماه آغاز هفته نیروی انتظامی بود ولی به واسطه این که تقارن پیدا کرده بود با دهه سوم ماه صفر که فرمانده ناجا از محضر حضرت آقا اذن گرفتند و آن را به روز شنبه ۱۷ مهرماه با شعار "پلیس هوشمند، امنیت پایدار" موکول کردند، انشاالله این هفته نیروی انتظامی تا روز جمعه تداوم خواهد داشت و برای هر روز برنامه‌های خاصی پیش بینی شده است.

وی افزود: در راهپیمایی اربعین حسینی همکاران ما با ایثار، فداکاری و جان‌فشانی‌هایی که داشتند علی‌رغم عدم وجود هرگونه زیرساختی و فقط به عشق اباعبدالله الحسین (ع) به زائران خدمت می‌کردند، در این ایام تعدادی از مردم و هم استانی‌ها در پایانه مرزی شلمچه تجمع کردند با مذاکراتی که صورت گرفت سفر تعداد محدودی از این عزیزان را تسهیل کردیم تا در همایش اربعین که نماد انسجام و وحدت و اقتدار شیعه بود، بتوانند شرکت کنند.

فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان گفت: در نیروی انتظامی سعی شده در تمامی عرصه‌ها پیشرو باشیم لذا در اربعین حسینی و از روز اول موکب ناجا در مرز شلمچه برپا شد و خدمات دهی به زوار از همان روزهای اولیه آغاز گردید.

وی در ادامه به عملکرد فرماندهی انتظامی استان خوزستان در ۶ ماه اول سال جاری اشاره کرد و گفت: در حوزه مواد مخدر هفت تُن و ۶۱۴ کیلو در سطح استان کشف شده و در بحث سلاح و مهمات و تیراندازی که مطالبه مردم است اقدامات سلبی و ایجابی خوبی اجرا شده که انشالله تلاش داریم با کمک مردم و تمام نهادها دولتی و غیر دولتی تیراندازی‌های غیر مجاز در نزاعها و مراسمات عروسی و عزا خاتمه داده شود.

صالحی اضافه کرد: در اقدامات سلبی ماموران پلیس در مبارزه با قاچاقچیان سلاح و مهمات در سلاح جنگی ۴۸ درصد افزایش کشف، ۲۴ باند منهدم و ۶۰ قاچاقچی عمده سلاح مهمات دستگیر شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها