زنجان-مسئول مرکز مطالعات ملی امنیت دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت:تبيين و اجراي بيانيه گام دوم انقلاب،زمينه ساز پيشرفت كشور در تمامي عرصه هاست.
کد خبر: ۹۳۸۲۲۰۵
|
۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرگزاري بسيج از زنجان؛در راستای اجرای برنامه های کنگره ۳۵۳۵شهید استان زنجان ، یادواره ۳۱۳شهید شهرستان سلطانیه در جوار گلزار شهدای شهرستان سلطانیه با حضور سردار رستگار پناه مسئول مرکز مطالعات ملی امنیت دانشگاه جامع امام حسین (ع) ،عموم مردم، خانواده معزز شهدا، ایثارگران، مسئولین ادارات شهرستان و استاد ولی الله کلامی شاعر گرانقدر استان زنجان برگزار گردید.

 

اجراي بيانيه گام دوم انقلاب،زمينه ساز پيشرفت كشور در تمامي عرصه هاست

 

در این مراسم سردار حسن رستگار پناه با اشاره به عوامل ماندگاری و پایداری انقلاب اسلامی ایران گفت :انقلاب اسلامی ما از این جهت پایدار ماند که زیر بار ظلم و زورگویی نرفته است و شعار کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا را سرمشق خود قرار داده است.

 

وی با اشاره به مقاومت و ايستادگي ملت ايران در مقابل دشمنان و مستکبران در دوران دفاع مقدس اظهار داشت :در دوران دفاع مقدس دشمنان با تمام تجهیزات در مقابل ما بودند اما رزمندگان با ایستادگی و مقاومت توانستند نتیجه جنگ را به نفع خود تغییر دهند.

 

سردار رستگارپناه در ادامه سخنان خود با اشاره به تجربه چهل ساله اول نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزود:ما در چهل ساله اول انقلاب تجربه های بسیاری آموختیم و در گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالي)تبیین شده است، اولین و مهمترین گام برای کشور پيشرفت در تمامي عرصه هاست.

 

سردار رستگار پناه در ادامه با اشاره به عنصر معنویت تصریح کرد:امروز هم در جامعه نسل جدید نیازمند معنویت است .

 

وی در ادامه با اشاره به نقش رهبری حکیمانه امام خمینی (ره)، زعامت مقام معظم رهبری (مدظله العالي) و نقش رسانه های داخلی و خارجی افزود:بعد از رحلت امام عظیم الشان انقلاب اسلامی رسانه های داخلی و خارجی وانمود می کردند که انقلاب اسلامی از بین رفته اما با درايت و هدايت هاي مقام معظم رهبری(مدظله العالي) و هوشياري مردم انقلاب ما آنچنان خوش درخشیده که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جزو قدرت هاي منطقه ای باشد.

 

مسئول مرکز مطالعات ملی امنیت دانشگاه جامع امام حسین (ع)در ادامه با اشاره به ایثار و ازخودگذشتگی رزمندگان در دوران دفاع مقدس افزود:رزمندگان با ایثار و ازخودگذشتگی حاضر نشدند در مقابل استکبار جهانی زانو بزنند و در مقابل آنان ایستادگی نموده و تمام سرمایه های استکبار جهانی را از بین بردند .

 

سردار رستگارپناه در ادامه با پاسخ به این سوال که چرا دفاع مقدس ما دفاع مقدس شد عنوان نمود :مسیر مقدسی که امام خمینی (ره)برای حرکت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفت برگرفته شده از فرهنگ و آموزه های عاشورا بود .

 

مسئول مرکز مطالعات ملی امنیت دانشگاه جامع امام حسین (ع)در پایان سخنان خود با اشاره به ضرورت حفظ احیاء مبانی دین اسلام افزود:اسلام برای زنده ماندنش نیاز به حرکت ، گفتگو و بیان کلام حق را دارد و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طول چهل و يك سال گذشته در این مسیر حرکت کرده است .

 

در پایان این برنامه ضمن رونمایی از کتاب زندگینامه ۳۱۳شهید شهرستان سلطانیه از خانواده معزز شهدا و نویسندگان کتاب تجلیل به عمل آمد.

 

برپایی غرفه های مختلف با موضوعات فرهنگی ،اجتماعی، ورزشی ،امدادی ، هنری ،صنایع دستی ،نقش بانوان ، فرماندهان و رزمندگان در دفاع مقدس ، غرفه ۱۸شهید دانش آموز شهید شهرستان سلطانیه از جمله برنامه های جانبی یادواره ۳۱۳شهید اين شهرستان بود.

ارسال نظرات