خبرهای داغ:
22مهر برگزار می شود

مسابقات قرآن خانواده کارکنان سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی

مسئول مرکز فرهنگی خانواده کارکنان سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی از برگزاری مسابقات استانی قرآن کریم ویژه خانواده های کارکنان سپاه در 22مهرماه خبر داد.
کد خبر: ۹۳۸۲۲۱۶
|
۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱

عفت اکبری مسئول مرکز فرهنگی خانواده کارکنان سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: مرحله مقدماتی مسابقات قرآنی ویژه خانواده‌های کارکنان سپاه انصارالرضا ( علیه السلام) (همسران، دختران و پسران) در دو بخش خانم‌ها و آقایان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه 115 نفر در این دوره از مسابقات شرکت کردند افزود: آزمون ها در بخش تفسیر با شرکت63نفر غیرحضوری برگزار شد و آزمون شفاهی شامل حفظ، قرائت و اذان نیز با شرکت 52نفر به صورت حضوری در بیرجند برگزار شده‌است.

اکبری ادامه داد: در رشته حفظ قرآن کریم شامل یک جزء، پنج جزء، ده جزء ، بیست جزء و حفظ کل قرآن کریم است.

وی بیان داشت: مسابقه استانی نیز پنج شنبه 22مهر ماه برگزار می‌شود.

اکبری عنوان کرد: در مرحله مقدماتی و استانی در همه سنین می توانند شرکت کنند اما در مرحله کشوری سن بالای پانزده سال شرکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: رقابت‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زمان‌بندی شده صورت می گیرد و سه نفر اول در هر رشته در مرکز استان و شهرستان‌ها به مرحله استانی معرفی می شوند.

اکبری افزود: نفرات برگزیده اول در مرحله استانی به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند که سال گذشته دو نفر از همسران کارکنان سپاه انصارالرضا ( علیه السلام)خراسان‌جنوبی رتبه کشوری کسب کردند.

وی ادامه داد: در طول سال نیز کلاس‌های قرآن برگزار می‌شود طرح اعتلای نخبگان قرآنی را داریم و کلاس قرآن از سال ۹۸ به‌طور مداوم در زمینه حفظ قرآن برگزار می شود و کلاس‌های صوت و لحن و تجوید نیز دوره‌ها به‌صورت مقطعی برگزار می‌شود و بعد از برگزاری آزمون نیز سه دوره تا پایان سال داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها