خبرهای داغ:
مسئول فضای مجازی بسیج دانشجویی استان فارس:
مسئول فضای مجازی بسیج دانشجویی استان فارس، رسالت اصلی تبیین را نقد جریان‌های فکری دانست.
کد خبر: ۹۳۸۲۲۱۸
|
۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سپهر قاسمی در جمع مسئولان فضای مجازی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر استان فارس ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، در راستای اهمیت فضای مجازی اظهار داشت: میدان امروز میدان جنگ، مبارزه و رزم نیست، میدان امروز میدان تفکر و اندیشه است، میدانی که حول محور رسانه فعال شده و ما در عرصه رسانه با دشمنان در حال جنگ هستیم؛ که دشمن با اعمال روش های جنگی چون: شایعه پراکنی، فریب مردم، شبهه افکنی در جامعه، نفوذ (نفوذ در اشخاص، نفوذ در ارکان، نفوذ در برنامه ها و تصمیمات) با استفاده از ابزار جنگی مانند رسانه؛ به عنوان مهمترین ابزار جنگ نرم (که خود شامل: ماهواره، ایترنت، فضای مجازی و ...) و هم‌چنین سلبریتی ها از هر قشری (هنرمند، ورزشکار، شاعر، خواننده و...) در حال رخنه در بدنه‌ی جامعه است و تنها وتنها یک هدف را دنبال می‌کند و آن از بین بردن وحدت و انسجام ملی در بدنه‌ی جامعه است؛ و نقش ما در این بزنگاه باید تنها تحقق رسانه اسلامی به عنوان اصلی ترین هدف مجموعه باشد.

 قاسمی در ادامه افزود: بدون شک در جنگ نرم، هیچ راهی مهم‌تر از تبیین نیست. و جنگیدن در این جبهه گرچه همان اخلاص رزمندگان دفاع مقدس را می‌خواهد، اما در عرصه عمل؛ محتوا و ابزاری را می‌خواهد که بسیار پیچیده‌تر است.  آنجا سلاح را حکومت می‌داد و در این عرصه خطوط اساسی از سوی امام و مقام معظم رهبری صادر می‌شود. حقیقت تلخ در این میدان این است که متاسفانه دو آسیب  نبود زیرساخت مناسب و سطحی‌گرایی روند تبیین را با هزینه مواجه کرده است. و این میدان را به جولانگاهی برای رسیدن به اهداف دشمن تبدیل کرده است.

 وی بیان داشت: صحنه‌سازی از فضای مجازی را دشمنان در راستای اهداف خود به نحو احسن انجام می‌دهند، و مردم علی‌الخصوص؛ قشر عام بازیچه رسانه‌ای محسوب می‌شوند. به صورتی که هر کس از مبانی انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن دفاع کند، لاجرم حکومتی معرفی می‌شود و هر کس بر آن بتازد، آزاداندیش، مستقل، مردمی و غیروابسته معرفی می‌شود. که متاسفانه این میدان به قتلگاهی برای تمام اقشار تبدیل شده است.

 وی تصریح کرد: جهت رشد فکری و شناختی فعالین رسانه‌ای در جهاد تبیین نیاز است که: در وحله اول مسائل را شناسایی کرد سپس آن‌ها را به درستی احصا کرد و در وحله آخر باتوجه به اولویت در زمان مناسب اقدامات لازم را در جهت پیاده‌سازی آنان انجام داد.

 مسئول فضای مجازی بسیج دانشجویی استان فارس هم‌چنین با بیان اینکه علی‌ای‌حال از خاستگاه  انقلاب اسلامی نمی‌توان هر کسی را  از صحنه بیرون کرد و این کار را تبیین دانست، تصریح کرد: اگر جریان مؤمن به انقلاب اسلامی قرار است در چرخه دموکراسی در عرصه خدمت حضور داشته باشد، باید رفتار تبیین‌گرایانه آنان با عوام آشکار باشد.

وی گفت: تولید کمیت حداکثری در تبیین مهم نیست بلکه کیفیت و تأثیر مهم است. متأسفانه برخی گرفتار دیده شدن هستند و با ادبیات تند و متمرکز شدن بر نقد و تمجید افراطی  افراد فعالیت می‌کنند که این موضوع به کلی تبیین نیست. این عامل تولید تنفر و کینه است. در آسیب‌شناسی این فضا می‌توان گفت اکنون دفاع و نقد حول محور فرد  است.

قاسمی با تصریح بر اینکه حمله به یک سلبریتی با بدترین ادبیات یا دفاع از یک انسان محترم نامش تببین نیست؛ تاکید کرد: محور تبیین را باید اصول فکری انقلاب اسلامی قرار داد تا به‌خاطر هر مسئله پیش پا افتاده‌ای به ناخواست به این میدان ورود نکنیم. با شناخت و محوریت این اصول همه اقدامات تبیین حول مواجهه با افراد رواج نخواهد گرفت و خطوط مقدم دشمن درست شناسایی خواهد شد. و رسالت اصلی تبیین که نقد جریان های فکری است در جهت دستیابی به این مهم اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها