خبرهای داغ:
مسئول گروه جهادی مسجد الغدیر اهواز از تشکیل کارگروه خاص برای رسیدگی به مناطق زلزله‌زده اندیکا خبر داد.
کد خبر: ۹۳۸۲۲۴۳
|
۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳

حجت‌الاسلام مصطفی شجیرات، مسئول گروه جهادی مسجد الغدیر اهواز در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان گفت: این گروه جهادی، به همت اعضای مسجد، در زمان زلزله کرمانشاه به وجود آمد و به صورت گروهی در چند نوبت در منطقه حضور پیدا می‌کردند و در امور بازسازی و عمرانی و کمک‌های مردمی مشارکت داشتند.

وی گفت: در این مشارکت‏، طرح «هر هیئت، یک روستا» را اجرایی کردند. در این طرح به منظور رسیدگی بهتر و هر چه سریع‌تر، هر گروه جهادی و یا هیئت و مسجد، متولی یک روستا شدند و به اموری چون ساخت و ساز عمرانی و کمک‌های معیشتی و ... رسیدگی کردند.

این فعال جهادی با بیان اینکه اوج کارهای این گروه جهادی در زمان سیل استان خوزستان بود، افزود: با تمرکز و انسجام بیشتر به صورت قرارگاهی به فعالیت جهادی خود ادامه دادیم و با نیرو و توان بیشتری وارد کار شدیم، به نحوی که گروه جهادی مسجد الغدیر متولی چند منطقه در رسیدگی و کمک های مالی و غیر مالی این مناطق و بقیه گروه‌های جهادی بود.

شجیرات ادامه داد: در زمان کرونا نیز طرحی را به اجرا گذاشتیم که مورد تایید و تمجید مقام معظم رهبری قرار گرفت و آن هم ضدعفونی کردن و اهدای بسته‌های بهداشتی به خانواده‌ها در طرح خانه به خانه بود. همچنین ضد عفونی مناطق با استفاده از ماشین‌های مه‌پاش و تولید ماسک و ... بخش دیگری از فعالیت‌های این گروه جهادی بوده است.

مسئول گروه جهادی مسجد الغدیر اهواز درباره آمادگی این گروه برای کمک رسانی به زلزله زدگان اندیکا گفت: یک کار گروه خاص تشکیل شد و کار را به چهار قسمت تقسیم کردیم. قسمت اول کمک‌های مالی جهت خانواده‌های بی‌بضاعت و کم‌برخوردار، بخش دوم، تهیه بسته‌های آموزشی برای دانش آموزان مناطق آسیب دیده از این زلزله، بخش سوم، کمک‌های غیر نقدی و تهیه اقلام گرمایشی اعم از بخاری، پتو و لباس گرم و بخش آخر تهیه مواد غذایی و بهداشتی است.

وی بیان کرد: گروه جهادی مسجد الغدیر اهواز حدودا چهل نفر هستند. در مرحله اول، بخشی از گروه در منطقه زلزله‌زده جهت بررسی نیازهای مردم آسیب‌دیده مستقر شده‌اند و گروه دیگری در اینجا نیازهای مردم را تأمین و به شهرستان اندیکا انتقال می‌دهند.
انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها