رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر از مراکز تحقیقاتی به عنوان ظرفیت بالفعل و بالقوه دانشگاه یاد کرد و گفت: این مراکز نقطه وصل دانشگاه و جامعه هستند.
کد خبر: ۹۳۸۲۲۵۱
|
۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
مراکز تحقیقاتی نقطه وصل دانشگاه و جامعه/ بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های بوشهر لازم است

به گزارش خبرگزاری بسیج ازبوشهر، اسماعیل عبداللهی در جلسه با رؤسای مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با قدردانی از فعالیت‌های علمی و پژوهشی صورت گرفته گفت: نقد و همکاری، لازم و ملزوم یکدیگر و عامل موفقیت و پیشرفت هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد بوشهر با اشاره به الزامات نسل‌های اول، دوم، سوم و چهارم دانشگاهی اظهار کرد: بدون تأمین شرایط هر نسل دانشگاهی، امکان تحقق نسل بعدی میسر نیست و بی‌شک نقصان در هر نسل، به نسل بعدی آسیب می‌زند.

عبداللهی با بیان اینکه باید در نگاه و روش تغییر ایجاد کرد تا موفق بود، عنوان کرد: همه امور نیازمند نگاه عقلانی و علمی است و تحقق این امر نیازمند افراد با انگیزه، آماده، مؤمن، پرکار و دلسوز است.

وی با تأکید بر اینکه باید ظرفیت‌های آموزشی و غیرآموزشی دانشگاه را به مردم و جامعه شناساند، مطرح کرد: دانشگاه نباید مأموریت و رسالت اجتماعی و مردمی خود را فراموش کند؛ بلکه باید از پیله‌های دور خود خارج شد و گروه‌های دانشگاه را به حوزه‌های علمی و دانش‌بنیان متصل کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه مراکز تحقیقاتی نقطه وصل دانشگاه با جامعه هستند، یادآور شد: مراکر تحقیقاتی ظرفیتی است که حوزه‌های مختلفی را شامل می‌شود که نباید از آن غافل شد و یکی از مهم‌ترین این حوزه‌ها، توانمندسازی است، این مراکز ظرفیت بالفعل برای امروز دانشگاهیان و ظرفیتی بالقوه برای آیندگان و علاقه‌مندان به علم و خدمت به جامعه هستند.

مراکز تحقیقاتی نقطه وصل دانشگاه و جامعه/ بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های بوشهر لازم است

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه رابطه‌ها در دانشگاه باید علمی و انسانی شکل بگیرد بر ایجاد و فعال‌سازی اتاق‌های فکر تأکید و اضافه کرد: کار تحقیقاتی کار شناختی است که از ابتدا تا انتها باید هوشمندانه و هدف‌مندانه انجام شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: اگر قرار است تحولی در امور ایجاد شود، بدون شک مراکز علمی و تحقیقاتی یکی از سرچشمه‌ها و بانی این تحول هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه استان بوشهر ظرفیت‌ها و مزیت‌های بی‌شماری دارد که باید حداکثر بهره‌برداری از آن انجام شود، اظهار کرد: دریا، آبزیان، نیروگاه‌ اتمی، شرکت‌های صنعتی دریایی، شهرک‌های صنعتی، منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و نخیلات نمونه‌هایی هستند که مراکز تحقیقاتی با فعال شدن و مشارکت با آنان می‌توانند برنامه‌های اثرگذاری را در بهبود برنامه‌های دانشگاه و استان پی‌ریزی کنند.

این استاد دانشگاه با اشاره به ۶ مرکز تحقیقاتی نخل، آبزیان گرمسیری، انرژی‌های نو، علوم رفتاری، علوم ورزشی، تاریخ و تمدن خلیج‌فارس و سراهای نوآوری نفت، گاز و پتروشیمی و مدارس عالی مهارتی در کنار انعقاد تفاهم‌نامه‌های متعدد کاربردی با سازمان‌های بنیادی و اثرگذار اظهار کرد: زمینه کار برای هر نوع علاقه‌مندی و گرایش علمی در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر مهیاست، ضمن اینکه با کادرسازی و استفاده از ظرفیت نیروی جوان و انقلابی در رأس امور، در جهت‌یابی و هدف‌مندی امور تسریع بخشیده شده است.

عبداللهی با تأکید بر مدیریت زمان، استفاده بهینه از سرمایه‌ها و تجربیات دیگران، خواستار افزایش کار و تلاش شد و افزود: دانشگاه فقط محل پیدا کردن مسئله نیست، بلکه جای حل مسائل هم هست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر مراکز تحقیقاتی را یک مجموعه برشمرد و اضافه کرد: باید به این مراکز ترکیبی و مجموعه‌ای نگاه کرد و بر ظرفیت‌های متراکم آنها در دانشگاه متمرکز شد.

منبع : خبرگزاری آنا

انتهای پیام /

ارسال نظرات
پر بیننده ها