خبرهای داغ:
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس کشور گفت: کار بازسازی مدارس آسیب‌دیده از زلزله اخیر در اندیکا آغاز شده است و در تلاش هستیم در کوتاه ترین زمان ممکن این مدارس را تعمیر کنیم.
کد خبر: ۹۳۸۲۳۷۱
|
۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰

مهرالله رخشانی‌مهر در حاشیه بازدید از مدارس آسیب‌دیده از زلزله اخیر در اندیکا که امروز (۲۰ مهرماه) انجام شد، در جمع‌ خبرنگاران، اظهار کرد: از همان دقایق ابتدایی پس از زلزله در اندیکا، تیم های ارزیاب متشکل از مهندسان اداره کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس خوزستان در مناطق زلزله زده حاضر شدند و از همه مدارس بازدید کردند.

به گزارش بسیج ، وی افزود: براساس گزارش های دریافت شده حدود ۵۰ مدرسه در مناطق روستایی و عشایری اندیکا آسیب های جزیی دیده اند. این مدارس غالبا خشکه چین هستند و با استفاده از سنگ احداث شده اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس کشور گفت: کار بازسازی مدارس آغاز شده است و در تلاش هستیم در کوتاه ترین زمان ممکن این مدارس آسیب دیده از زلزله را تعمیر کنیم.

رخشانی‌مهر عنوان کرد: در روستاهایی که مدارس آن ها با آسیب بیشتری در اثر زلزله مواجه شده اند، قرار است از کانکس به عنوان کلاس درس استفاده شود. حدود شش مدرسه به این شکل خواهد بود که با جایگزینی کلاس های کانکسی به دنبال آن هستیم تا خللی برای تحصیل دانش آموزان به وجود نیاید.

وی افزود: همچنین یکی از اولویت های سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس کشور در سال جاری توجه به مدارس عشایری، ساماندهی کلاس های درس کانکسی و جمع آوری کلاس های درسی سنگی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس کشور گفت: برای این کار برنامه ریزی خوبی انجام شده است و براساس همین برنامه ریزی پیش خواهیم رفت تا همه کلاس های درس سنگی از مناطق مختلف کشور جمع آوری شوند.

رخشانی‌مهر عنوان کرد: مدارسی که در سال های اخیر توسط نما ساخته شده در برابر زلزله و حوادث غیر مترقبه ایمنی لازم را دارند و در زلزله های اخیری که در کشور رخ داده، این موضوع کاملا مشهود بوده است. در زلزله کرمانشاه هیچ کدام از مدارسی که به تازگی توسط سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس ساخته شده بود، آسیب ندیدند و مدارس به محل امنی مردم و پایگاه های امداد تبدیل شده بودند.

وی با بیان این‌که مقاومت مدارس کشور در برابر زلزله افزایش پیدا کرده است، افزود: ساخت و سازهای فضاهای آموزشی در کشور با امنیت و استانداردهای بالا انجام می شود تا پس از هر حادثه این ساختمان ها دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها