عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: شروع استفاده از فناوری BIM (مدل‌سازی اطلاعات ساختمان) در ساخت و سازهای کشور و با همراهی نهادهای ذیصلاح همچون سازمان نظام مهندسی، نظام فنی و اجرایی، مجلس و دیگر ارگان ها زمینه حضور گسترده برای فناوران در کشور فراهم می‌کند.
کد خبر: ۹۳۸۲۴۳۰
|
۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷

قبال شاکری در چهارمین کنفرانس بین المللی BIM (مدل‌سازی اطلاعات ساختمان) در محل دانشکده عمران و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: با استفاده از فناوری نوین BIM در پروژه‌های ساختمانی ایجاد یکپارچگی در حوزه های مختلف همچون طراحی، اجراء و مدیریت پروژه فراهم می‌شود که موجب کاهش چشمگیر در هزینه و زمان هر پروژه ساخت خواهد شد.

شاکری با اشاره به امضاء توافق‌نامه‌ای در حوزه نفت برای توسعه فناوری BIM گفت: با شروع استفاده از فناوری بیم (BIM) در ساخت و سازهای کشور و با همراهی نهادهای ذیصلاح همچون سازمان نظام مهندسی، نظام فنی و اجرایی، مجلس شورای اسلامی و دیگر ارگان ها زمینه حضور گسترده برای فناوران بیم در کشور فراهم می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: امروزه به علت هزینه‌های بالا در ساخت و استفاده از مصالح با کیفیت پایین‌تر موجب کاهش عمر مفید ساختمان تا حدود 30 سال شده است که استفاده از فناوری BIM و سرعت بخشیدن به انجام پروژه و کسر در هزینه‌ها می توان به استاندارد و عمر مفید پروژه های ساخت کمک فراوانی کرد.

* برگزاری کنفرانس بین‌المللی BIM در دانشگاه امیرکبیر 

در ادامه این کنفرانس، مجتبی عزیزی مدیر کنفرانس BIM گفت: در بیشتر کشورهای پیشرفته‌ دنیا از فناوری بیم در پروژه‌های ساخت استفاده می‌شود و این رویکرد تحولی در فراهم کردن شرایط همکاری بین حوزه های مختلف و سرعت بخشیدن به انجام پروژه ها داشته است.

‌عزیزی با اشاره به برگزاری چهارمین کنفرانس بین المللی مدل‌سازی اطلاعات ساخت BIM به صورت آنلاین در روزهای 26 تا 28 مهر، اظهار داشت: در کنفرانس امسال بیش از 27 سخنرانی و کارگاه همراه با نمونه‌های موفق از کشورهای مختلف همچون آلمان، مالزی، آمریکا، انگلیس، نیجریه، هنگ کنگ و سایر کشورها را خواهیم داشت و همچنین پانل تخصصی از روند توسعه بیم در پروژه‌های راه و شهرسازی، پتروشیمی، صنعت آب و شهرداری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات