خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با اشاره به خسارت ۳۸ روستای شهرستان اندیکا بر اثر زلزله ۵.۷ ریشتری گفت: در این حادثه به ۶۲۰ منزل مسکونی به طور کامل خسارت وارد شد.
کد خبر: ۹۳۸۲۴۵۶
|
۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳

حسین جنتی مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان اظهار کرد: زلزله ۵.۷ ریشتری روز دوشنبه ۱۲ مهرماه اندیکا در ۳۸ روستا به یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت عمده وارد کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان افزود: ۶۲۰ واحد به‌صورت کامل خسارت دیدند که باید بازسازی شوند و مابقی هم نیازمند تعمیرات هستند.

جنتی گفت: برای پرداخت تسهیلات تعمیرات در گذشته ۱۸۵ میلیون تومان برای واحدهای شهری و ۱۶۰ میلیون تومان برای واحدهای روستایی پرداخت می‌شد اما برای اندیکا میزان خسارت‌های وارده از طریق استانداری به سازمان بحران کشور اعلام شده که برای پرداخت تسهیلات یا کمک‌های بلاعوض نیازمند مصوبه هیئت دولت هستیم.

 

مصطفی فروتن، مدیرکل اجرایی قرارگاه جهادی حاج عبدالله والی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: ۱۰۰ روستا دارای سکنه در بخش چلو در شهرستان اندیکا وجود دارد که حدود ۷۰ روستا دچار خسارت و آسیب به میزان ۳۰ تا ۱۰۰ درصد شده اند.

او با بیان اینکه بیشترین میزان خسارت‌های زلزله در بخش چلو اتفاق افتاده است، افزود: مسیر‌های مواصلاتی روستا‌ها صعب العبور هستند و زمین لرزه سبب شده امدادرسانی به آن‌ها به سختی انجام شود، ضمن اینکه خانه‌های ساخته شده از سنگ، گِل و آهک که در اصطلاح محلی به آن‌ها لیر می‌گویند، بر اثر این زمین لرزه تخریب شده اند و اگرچه عشایر در منازل نبودند و در فصل سرما در لیر‌ها سکونت پیدا می‌کنند، اما آذوقه و علوفه دام نیز زیر آوار مانده و در واقع از بین رفته اند و پس از بازگشت مکانی برای گذران روز‌های سرد زمستانی ندارند.

سپاه و بسیج برای ساخت منازل آسیب اندیکا وارد میدان شدند

سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین با حضور در مناطق زلزله زده شهرستان اندیکا ضمن حضور در قرارگاه سردار شهید مرتضی حسین پور سپاه حضرت ولی عصر خوزستان از فعالیت و خدمت رسانی گروه‌های جهادی و این قرارگاه در مناطق زلزله زده بازدید کرد.

او گفت: برای بازسازی مناطق زلزله زده، سپاه و بسیج آمادگی کامل را دارند و سپاه حضرت ولی عصر خوزستان در زمینه بازسازی و محرومیت زدایی تجارب و فعالیت‌های خوبی دارد.

سردار سلیمانی افزود: سپاه و بسیج این آمادگی را دارند که با مشخص شدن برنامه دولت در خصوص پرداخت میزان تسهیلات و وام‌های بلاعوض بازسازی بخشی از منازل آسیب دیده را انجام دهند و آماده حل مشکلات زیرساختی در این مناطق از جمله شبکه‌های آبرسانی، خانه‌های بهداشت، مساجد و مدارس هستند.

قرارگاه خدمت رسانی سردار شهید مرتضی حسین پور سپاه حضرت ولی عصر خوزستان به منظور امدادرسانی و خدمت رسانی در مناطق زلزله زده شهرستان اندیکا تشکیل شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها