خبرهای داغ:
نخستین همایش بین‌المللی " نقش عقلانیت و همگرایی مسلمانان در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی" با حضور مهمانان داخلی و خارجی به میزبانی گلستان برگزار شد که ۳۴۵ اثر علمی از ۱۲ کشور به این همایش ارسال شد.
کد خبر: ۹۳۸۲۵۱۸
|
۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
همایش بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ ظهر امروز نخستین همایش بین‌المللی " نقش عقلانیت و همگرایی مسلمانان در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی" با قرائت پیام آیت‌الله علوی گرگان، مرجع عالیقدر جهان تشیع برگزار شد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه استان گلستان در این همایش اظهار داشت:  345 اثر به دبیرخانه این همایش ارسال شده و میهمانان خارجی به صورت ویدئو کنفرانسی و کارشناسان داخلی به صورت حضوری در این مراسم حضور دارند.

حجت‌الاسلام سیدکمال حسینی افزود: این مقالات به چهار زبان فارسی، پشتو، انگلیسی و عربی از 12 کشور از جمله سوریه، لبنان، ترکیه، هند، افغانستان و پاکستان ارسال شده است. در پایان این همایش از سه مقاله برتر تجلیل و 30 مقاله شایسته تقدیر نیز معرفی می‌شود.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه واحد گرگان بیان داشت: تا کنون 34 پیش نشست علمی با حضور کارشناسان حوزوی و دانشگاهی برگزار شده که نشان می‌دهد شخصیت‌های علمی به موضوع همایش توجه جدی دارند.

حسینی با اشاره به این که 20 نهاد همسو با اهداف این واحد علمی در برگزاری همایش همکاری دارند، گفت: فرهیختگان و دانشمندان حوزوی و دانشگاهی خارج کشور به صورت مجازی و برخی مدعوین داخلی به صورت حضوری و آنلاین در همایش حضور پیدا کرده‌اند.

گفتنی است، علاوه بر سخنرانی مسئولان حاضر در این جلسه به صورت حضوری و آنلاین،  سخنرانی قدیر آکاراس ذیلا رئیس تجمع علمای ترکیه،  شیخ حسان عبدالله رئیس تجمع علمای مسلمانان لبنان و رونمایی از کتاب مجموعه مقالات و کتابچه چکیده‌ها از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها