مدیر مرکز گردشگری علمی – فرهنگی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهي از آغاز پانزدهمین جشنواره ملی خلیج‌فارس با برپایی مجموعه‌رویدادهای مرتبط با خلیج‌فارس خبر داد.
کد خبر: ۹۳۸۲۶۰۱
|
۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان رحیم یعقوب زاده با اعلام این خبر گفت: پانزدهمین دوره با برپایی رویدادهای مرتبط با این حوزه از جمله همایش علمی و نشست‌های تخصصی، مراسم تجلیل از نامداران و مفاخر خلیج‌فارس، برپایی نمایشگاه‌های کتاب، اسناد و نقشه‌های خلیج‌فارس، فراخوان ایده‌های برتر با موضوع خلیج‌فارس و ده‌ها رویداد مرتبط دیگر در سطح کشور برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه خليج‌فارس، از دیرباز در ابعاد گوناگون به‌عنوان مزیت و اولویت در سطح ملی، منطقه‌ای و نیز بین‌المللی مطرح بوده است، اذعان داشت: این آبراهه برای ایرانیان به‌مثابه داشتة تاریخی و هویتی است؛ از این‌رو شایسته است در کنار تجزیه‌وتحلیل مزیت‌های خليج‌فارس در مجامع علمی، اقدامات متعددی در جهت پاسداشت نام خليج‌فارس انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: باتوجه به مسائل روز خلیج‌فارس و حساسیت بیش از پیش این منطقه، دبیرخانه جشنواره سعی خواهد کرد با همكاري پژوهشگران حوزه‌هاي مختلف مطالعات خليج‌فارس نظير تاريخ و فرهنگ، انرژي، محيط‌زيست، علوم سیاسی و اجتماعی، گردشگري و ... به شيوه مستند به مقابله با تحریف نام تاریخی خليج‌فارس بپردازد و مزيت‌هاي بي‌شمار اقتصادي، فرهنگي، تجاري، گردشگري و راهبردی خليج‌فارس را معرفي کند.
وی افزود: رویدادهای این جشنواره توسط مرکز گردشگری علمی – فرهنگی دانشجویان ایران با همکاری برخی از واحدهای جهاددانشگاهی از اواخر مهرماه سال 1400 آغاز و اختتامیه آن همزمان با روز ملی خلیج فارس در اردیبهشت ماه 1401 برگزار خواهد شد.
مرکز گردشگری علمی – فرهنگی دانشجویان از سال 1384 چهارده دوره همايش ملي خليج‌فارس را در پيوند با پاسداشت نام خليج‌فارس و بيان مزيت‌هاي تاريخي، راهبردي، سياسي، گردشگري و اقتصادي خليج‌فارس در استان‌های حاشیه خليج‌فارس و همچنین تهران برگزار كرده است.
 

ارسال نظرات