خبرهای داغ:
رئیس پلیس فتا استان قزوین خبرداد:

کشف ۱۰۴درصدی کشفیات در فضای مجازی

فرهودی گفت: در ۶ماهه نخست امسال پلیس فتا با تلاش جهادی و فنی ۱۰۴درصد افزایش کشفیات جرم در بستر فضای مجازی داشته است.
کد خبر: ۹۳۸۲۷۰۰
|
۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸

سرهنگ محمد فرهودی رئیس پلیس فتا استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، ضمن تبریک هفته ناجا بیان کرد: پلیس فتا وظیفه برقراری امنیت در بستر فضای مجازی را دارد و هرچقدر شبکه های اجتماعی متنوع تر شوند پلیس با تجهیز خود برای امنیت شهروندان و استفاده درست از فناوری های دنیای مجازی همیشه یگ گام جلوتر از استفاده کنندگان می باشد.

وی افزود: میزان کشفیات در فضای مجازی نسبت به ۶ماهه نخست سال گذشته ۱۰۴درصد افزایش یافته که نشان دهنده هوشمندی پلیس در شناسایی، رصد، دستگیری مجرمین دارد.


رئیس پلیس فتا استان قزوین تصریح کرد: میزان دستگیری ها نسبت به سال گذشته ۷۲درصد افزایش داشته که بیشترین جرایم، کلاهبرداری، مزاحمت اینترنتی و نشر اکاذیب بوده است.

فرهودی با اشاره به هشدارهای پلیسی برای استفاده بهتر کاربران از فضای مجازی گفت: سواد رسانه ای یکی از اصول اولیه و مهم کاربران برای کاهش آسیب در فضای مجازی است. پلیس بیش از ۶۰هشدار برای مراقبت کاربران در سایت ها و کانال ها منتشر کرده و پیامک هایی برای آگاهی مردم و شناسایی آسیب ها ارسال شده تا سطح هوشیاری مردم افزایش یابد و این اقدام برای پیشگیری از جرم صورت گرفته است.

فرهودی خاطرنشان کرد: استفاده از برنامه شاد جهت ارتباط با آموزش و پروش برای آموزش دانش آموزان و اولیا مفید و موثر بوده و همچنین در رصد پلیس فتا بیش از ۲۳مورد ارازل اوباش که اقدام به فروش سلاح و عرض اندام می کردند دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجعه قضایی شدند.

 

انتهای پیام/1002

ارسال نظرات
پر بیننده ها