رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان خبر داد

اجرای مسابقه نمایش عروسکی «مهریاد» در همدان

همدان-رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان از اجرای مسابقه نمایش عروسکی «مهریاد» به مناسبت هفته کودک با هدف آموزش و یادگیری مهرورزی در همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۸۲۷۰۷
|
۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳

 

احمد مطلبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: به مناسبت هفته کودک مسابقه نمایش عروسکی «مهریاد» با هدف آموزش و یادگیری مهرورزی در جمعیت شهرستان همدان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه موضوعات نمایش بشردوستانه شامل همدلی، همدردی با دیگران و مهرورزی است، افزود: موضوعات امدادی شامل آشنایی با کیف کمک‌های اولیه، آشنایی با وسایل نقلیه امدادی مانند آمبولانس، تلفن‌های امدادی و ... است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان در خصوص قالب‌های اجرایی مسابقه گفت: نمایش عروسکی با استفاده از تن‌پوش، عروسک‌های دستکشی و انگشتی و صورتک اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرکت برای عموم علاقمندان در دو رده سنی ۴ تا ۷ سال و ۸ تا ۱۲ سال آزاد است، تاکید کرد: بکارگیری روش‌های خلاقانه بلامانع است.

مطلبی با بیان اینکه مدت زمان هر اثر می‌تواند حداکثر ۱۰ دقیقه باشد، گفت: مهلت ارسال آثار تا ۱۵ مهر ماه ۱۴۰۰ است که از نفرات برتر تقدیر می‌شود.

وی هدف از اجرای این نمایش عروسکی را ترویج فرهنگ دوستی و مهرورزی در میان کودکان و نوجوانان دانست و ادامه داد: از دیگر اهداف مسابقه نمایشی توسعه مفاهیم مبتنی بر درک و مهارت‌های ابتدایی امداد و کمک‌های اولیه در حد توانایی کودکان و نوجوانان، افزایش خلاقیت و پرورش استعداد کودکان و نوجوانان در راستای اهداف بشردوستانه هلال احمر و افزایش پویایی و نشاط در آموزش‌ها با استفاده از ابزار کمک آموزشی نمایش عروسکی است.

رئیس جمعیت هلال احمر همدان با اشاره به برنامه‌های هفته کودک جمعیت هلال احمر گفت: هفته ملی کودک از تاریخ ۲۲ مهر تا ۲۶ مهر با شعار حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی آغاز شده است.

وی عنوان کرد: برای ترویج مفاهیم و فرهنگ صلح و نوعدوستی بین کودکان و ارتقای سطح آگاهی کودکان و نهادینه‌سازی فرهنگ، ادبیات و رفتارهای صلح‌جویانه بین آنان مسابقه‌ای نیز با عنوان «پرتو صلح» برای کودکان در جمعیت هلال احمر اجرا می‌شود.

مطلبی در تشریح چگونگی برگزاری مسابقه گفت: در این مسابقه نیز کودکان علاقمند به تفکیک در دو رده سنی ۴ تا ۷ سال و ۸ تا ۱۲ سال می‌توانند شرکت کنند و  از نفرات برتر در مرحله استانی و کشوری تقدیر بعمل می‌آید.

وی هدف از اجرای مسابقه «پرتو صلح» را تعریف صلح به زبان كودكانه، ترويج مفاهيم و فرهنگ صلح و نوعدوستي بين كودكان، ارتقاي سطح آگاهي كودكان، نهادينه‌سازي فرهنگ، ادبيات و رفتارهاي صلح‌جويانه بين آنان نسبت به ارائه تعاريف خود از واژه صلح با شروع (صلح يعني...) دانست.

رئیس جمعیت هلال احمر همدان ابراز داشت: از برنامه‌های دیگر هفته کودک بازدید کودکان از تجهیزات و انبار امدادی جمعیت هلال احمر با هدف آشنایی با اصول و اهداف هلال احمر است.

وی خاطرنشان کرد: علاقمندان برای شرکت در مسابقه می‌توانند آثار خود را به صورت تصويري ضبط و از طریق فضای مجازی به شماره تلفن ۰۹۱۸۳۱۴۴۶۰۰ حداکثر تا ۱۵ آبان ۱۴۰۰ ارسال کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار