مدیرکل بازرسی استان ایلام:

نظارت پیشگیرانه یکی از سیاست های اصلی بازرسی است/ رسانه ها نقش مهمی در تحقق اهداف سازمان بازرسی دارند

اصلانی با بیان اینکه رسانه ها نقش مهمی در راستای تحقق ماموریت ها و هدف های متعالی سازمان بازرسی دارند، گفت: یکی از مهم ترین رویکردهای سازمان بازرسی استان نظارت الکترونیک، پیگیری هوشمندسازی فعالیت دستگاه های اجرایی است.
کد خبر: ۹۳۸۲۸۰۹
|
۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، مدیرکل بازرسی استان ایلام، در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان اظهار کرد: همکاران بنده در قالب یک مجموعه تشکیلاتی کار می کنیم، آنچه که باید سرلوحه کار همه ما باشد رضایت خدواند متعال است و رضایت خداوند متعال در جلب رضایت مردم نهفته است و تمام  تلاش ها در سازمان بازرسی به این سمت حرکت می کند.

« مهدی اصلانی» با بیان اینکه سازمان بازرسی کشور وظیفه نظارت بر اجرای قوانین و حسن اجرای امور  بر طبق اصل ۱۷۴ قانون اساسی به دنبال امر به معروف و نهی از منکر کارگزارن در نظام اسلامی است، ابراز کرد: این نظارت ها در راستای اجرای دین، عدالت و حسن انجام امور توسط دستگاه های اجرایی است و مسئولان بتوانند پاسخگویی نیاز مردم باشند.

وی یادآور شد: رسانه ها به عنوان ابزاری که می توانند در راستای تحقق ماموریت ها و هدف های متعالی سازمان بازرسی را یاری کنند، رسانه ها چشم بیدار، گوش شنوا و  زبان گویای برای بیان دغدغه ها و مشکلات مردم و شناسایی مسائل کلان استان هستند و در فرهنگ سازی و هدایت افکار عمومی بسیار تاثیرگذار هستند.

مدیرکل بازرسی استان ایلام بیان کرد: سازمان بازرسی سعی کرده است که ارتباط خود را با رسانه تقویت کرده و از این ظرفیت برای انجام بهتر ماموریت ها بهره ببرد و تلاش شده است که اعتماد به رسانه ها در رفتار و گفتار خود به وجود بیاوریم و از نظرات اصحاب رسانه ها در حوزه های مختلف استفاده شود.

اصلانی ابراز کرد: یکی از ارکان حکمرانی پاسخگویی است و رسانه هم در واقع ابزاری برای انتقال کلام و دغدغه های مردم است، ما دنبال این هستیم بر اساس محدودیت های نیروی کارشناسی، از توان رسانه ها برای انعکاس مسائل عمومی و مردمی استفاده شود تا بتوانیم بهتر به خدمات مورد نیاز مردم پرداخته شود.

وی یادآور شد: از اواخر سال گذشته و ابتدای سال جاری ۳۵ مساله کلان استان با تلاش همکاران شناسایی شده است و این مسائل به دستگاه های اجرایی استان ارسال و مطرح شده است که در چند بخش از جمله نفت و گاز، کشاورزی، زیرساخت های اربعین و گردشگری بوده است که اگر این مسائل پیگیری و حل شود سطح تاثیرگذاری این مسائل برای حل مشکلات مردم تاثیرگذار خواهد بود.

مدیرکل بازرسی استان ایلام با بیان اینکه در سفر اخیر ریاست محترم جمهوری به استان نیز بیشترین دغدغه ها و طرح ها نیز حول محور این چند بخش بوده است، گفت: رسانه ها در راستای نظارت و پیگیری مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری با مطالبه گری وارد شوند تا این مسائل کلان در کنار مدیران، اجرا شود تا تاثیر این مصوبات در زندگی مردم به سرعت مشاهده شود.

اصلانی تصریح کرد: یکی از مهم ترین رویکردهای سازمان بازرسی استان نظارت الکترونیک، پیگیری هوشمندسازی فعالیت دستگاه های اجرایی و گسترش شبکه دولت و ارائه خدمات الکترونیک دولت است، هر چه میزان ارتباط حضوری مردم در دستگاه های اجرایی کاهش یابد، زمینه های فساد کم خواهد شد و سرعت ارائه خدمت هم بیشتر شود و هدف آن نیز ارتقای شفایت عملکرد دستگاه های اجرایی است که رسانه ها در این حوزه بسیار تاثیرگذار خواهند بود.

وی گفت: در راستای  پیگیری گزارش های تعقیب کیفری و اداری در ۶ ماهه نخست سال جاری، برای هفت نفر محکومیت کیفری و طی ۱۶ پرونده برای ۳۹ نفر محکومیت اداری صادر شده است.

اصلانی بیان کرد: ۲ مورد نیز اصلاح و فسخ قرارداد صورت گرفته و سوء جریانات یا تخلفات مالی به مبلغ یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال منجر به پیشنهاد تعقیب متخلفان، سوءجریانات تشریفات برگزاری مناقصه ها و مزایده ها و معاملات دولتی به مبلغ یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال و اجرای ۱۰۷ پیشنهاد اصلاح ساختار یا امور شناسایی و کشف شده است.

اصلانی یادآور شد: همچنین واحدهای مرغداری متخلف که با وجود دریافت نهاده های دامی یارانه ای اما تولید مرغ نداشته اند یا مرغ عرضه شده آنها مطابق با ظرفیت تعهدات اعلامی نبوده است، با همکاری ادارات کل جهادکشاورزی و صمت شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی و با پیگیری های به عمل آمده  ۱۵ میلیارد ریال جریمه برای تعدادی از پرونده ها صادر شده و سایر پرونده ها نیز در حال پیگیری است.

مدیرکل بازرسی استان ایلام ابراز کرد: نظارت بر عرضه و توزیع مرغ به عنوان یک کالای پرمصرف خوارکی و تلاش برای رفع موانع این حوزه به طور جدی از سال گذشته در دستور کار بازرسی استان و با مشارکت دستگاه های ذیربط جهادکشاورزی و صمت ( صنعت، معدن و تجارت) قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته میانگین عرضه روزانه مرغ در استان ۲۰ تن بود و امسال این مقدار ۲ برابر شد و به ۴۰ تا ۴۵ تن در روز رسید که این میزان نیز باید باتوجه به نیاز بازار مصرف افزایش یابد و همچنین نظارت بر تهیه و توزیع دیگر کالاهای اساسی چون آرد، برنج و روغن نیز از اولویت های این سازمان است.

اصلانی با بیان اینکه یکی از رویکردهای مهم سازمان بازرسی بحث نظارت های پیشگیرانه است، خاطرنشان کرد: حضور در جلسات تصمیم سازی در دستگاه های اجرایی یکی از راهکارهای نظارت پیشگیرانه قبل از تصمیم سازی امور است، بر این اساس همکاران ما در کارگروه و جلسات تصمیم سازی حضور پیدا می کنند و مسائل را رصد می کنند و جدیت در برخورد با فساد نیز یکی از رویکردهای اصلی این سازمان است.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید و رفع موانع تولید یکی دیگر از رویکردهای سازمان بازرسی است، گفت: تولید زیرساخت اصلی اقتصاد است و امید است با همکاری و تعامل دستگاه های اجرایی بحث تولید صادرات محور در استان بیش از پیش دنبال شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار