خبرهای داغ:
استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه در حال حاضر تمرکز بنادر روی واردات کالا است گفت: برای کاهش هزینه‌های تجاری، لازم است تا بخشی از ظرفیت بندری به حوزه صادرات اختصاص یابد.
کد خبر: ۹۳۸۲۹۲۳
|
۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲

صادق خلیلیان، استاندار خوزستان روز جمعه در نشست معاون اقتصادی رئیس جمهور با مدیران اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که هم‌اکنون بخش قابل توجهی از اجرای برنامه‌های توسعه‌ای بنادر استان با محوریت بندر امام با کندی همراه است.

وی با تاکید بر اینکه حوزه حمل‌ونقل در فعالیت‌های تجاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است افزود: تسریع در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای بنادر استان ضروری است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه بخش مهمی از تمرکز بنادر در خوزستان بر روی واردات کالا بوده است گفت: به نظر می‌رسد که استفاده از ظرفیت بنادر در امر صادرات باید بیش از پیش مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: در حال حاضر بخش حمل‌و‌نقل جاده‌ای کالا در کشور و استان خوزستان گران است، در صورتی که حمل‌ونقل ریلی و از طریق کشتی هزینه فعالیت‌های تجاری را کاهش خواهد داد.

خلیلیان به اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به برخی کالاهای اساسی اشاره کرد و گفت: با این وجود، عملا کالاهای اساسی به واسطه حمل‌ونقل گران از طریق جاده، با افزایش هزینه‌های بیشتری به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

وی افزود: لازم است در خصوص نحوه اختصاص نهاده‌های دامی که از طریق بنادر وارد کشور می‌شود نیز ساماندهی جدی صورت بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها