خبرهای داغ:

الگوی نوجوان ما فهمیده ها، حججی‌ها و لندی‌ها هستند

شاهرود_ امام جمعه شاهرود گفت: بهترین الگو‌های ما معصومین و علما و صلحا و شهدا هستند و نوجوانانی، چون شهید علی لندی الگوی امروز نوجوانان است که جان خود را برای حفظ جان دیگران فدا کرد.
کد خبر: ۹۳۸۲۹۴۵
|
۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۳

الگوی نوجوان ما فهمیده ها، حججی‌ها و لندی‌ها هستندبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در یادواره شهدای منطقه بیدآباد شاهرود در مسجد امام حسن عسکری (ع) با بیان اینکه شهدا تنها نظام ولایی در جهان که در معرض خطر بود را فدای جان خود حفظ کرده و جاودانه شدند، اظهار کرد: زندگی دنیا چقدر اهمیت دارد و جزء بندگی، اطاعت و انجام وظیفه چیزی نیست.
او افزود: آنچه از راه شهادت انسان به دست می‌آورد و مقاماتی که شهدا دارند به ذهن کسی نمی‌رسد و در قرآن دو مورد آن را اشاره شده است.
امام جمعه شاهرود با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری (ع) عنوان کرد: امام بیان می‌فرماید، قتل در راه اهل بیت و اسلام و راه امام و تبعیت از، ولی زمان، از زندگی دنیا بالاتر است.
او با بیان اینکه امام عسکری (ع)، اهل بیت را وسیله تمسک کسانی دانست که به آنهت توسل کنند، افزود: اهل بیت مصونیت می‌دهنپ به پناه آوردن به آنان و کسی که اهل بیت را دوست داشته باشند در حالی وارد بهشت می‌شوند که با آنان همراهی می‌کنند و کسی از ما منحرف شود مسیرش به سوی آتش است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود گفت: شیعیان واقعی کسانی هستند که حاضر باشند جان و مال و آبرو را در این راستا بگذارند و شهدا در صدر هستند و امام حسین (ع) جان و مال و آبرو را داد و شیعه واقعی به تعبیر امام حسن عسکری (ع) این‌ها هستند.
او ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی که بیشتر از چهار دهه عمر دارد الگو‌های بسیار خوبی داریم و همه شهدای ما الگو‌های خوبی هستند و ما نیاز داریم الگوی ما دیگران باشند.
امینی اضافه کرد: بهترین الگو‌های ما معصومین و علما و صلحا و شهدا هستند و نوجوانانی، چون شهید علی لندی الگوی امروز نوجوانان است که جان خود را برای حفظ جان دیگران فدا کرد و دنیا این‌ها را درک و نمی‌فهمند.
امام جمعه شاهرود با تاکید بر داشتن الگوهایی، چون فهمیده‌ها دو حججی‌ها و لندی ها، گفت: ما منکر ریزش نیستیم، اما رویش هم داریم و از مکتب رسول اکرم (ص)، روش سیدالشهدا و سیره معصومین رویش‌های خوبی داشته و به برکت انقلاب هم داریم.
او با تاکید بر مراقب از فضای مجازی برای الگوسازی جعلی، اظهار کرد: شهدای ما پرپر شدند تا یک وجب آن کم نشود و ایرانی ملی گرا هم باید افتخار کنند.
امینی با بیان اینکه شهدای ما برخی مراحل عرفانی را طی کردند و برای خاک و کشور جنگیدند، گفت: این‌ها باید تجلیل شوند و الگوی شیعه علی (ع) و امام عسکری (ع) هستند و بهترین الگو‌های ما شهدا و امام شهدا هستند و از این یادواره‌ها باید الگو بگیریم و دنبال کنیم.
در این مراسم محمد عرب نجفی به مرثیه سرایی پرداخت و خاطرات شهدا بیان شد.
این مراسم به همت پایگاه قدس حوزه بسیج مساجد و محلات ولایت و هیأت امنا مسجد امام حسن عسکری (ع) به یاد بیش از ۵۰ شهید این محله برگزار گردید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها