خبرهای داغ:
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور؛

اجرای ۵۰ پروژه وقف مشارکتی در سطح کشور/پیش بینی ۱۳۰ هزار تخت برای شرایط بحران کرونایی

حجت الاسلام عادل عنوان کرد: در حال حاضر ۵۰ پروژه وقف مشارکتی در سطح کشور در حال انجام است.
کد خبر: ۹۳۸۳۱۳۲
|
۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه که در صحن امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد بیان کرد: وقف به دلیل گستردگی و تنوع دارای برکات فراوان است. کمتر از یکسال پیش

افتتاح و بهره برداری از پروژه های هفت گانه اوقاف قزوین با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان

وی گفت: هفت پروژه ای که امروز افتتاح و رونمایی شد از اقدامات عمرانی اوقاف در امامزادگان، ساخت مسکن، تولید و اشتغالزایی بود. در راستای ساخت مسکن ملی، تفاهم نامه ای بین سازمان اوقاف و وزارت مسکن و شهرسازی منعقد شده و در استان های مختلف در حال انجام می باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار کرد: پروژه های امروز اوقاف استان قزوین با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان از محل موقوفات و نذورات بقاع متبرکه اجرا شد و پروژه کلنگ زنی شبستان امامزاده اسماعیل شهر قزوین نیز امروز انجام شده که با توجه به مرکزیت این امامزاده در شهر، نیاز به توسعه دارد.

حمایت و سرمایه گذاری سازمان اوقاف از ۳۰ شرکت دانش بنیان

حجت الاسلام عادل عنوان کرد: در سطح سازمان اوقاف به مناسبت دهه وقف نمایشگاهی جهت ارایه دستاوردهای سازمان اوقاف در دو بخش برپا شد که بخش اول شامل عملکرد سازمان اوقاف در حوزه های مختلف و عملکرد بقاع متبرکه و موسسات و نهادهایی همچون دانشگاه علوم قرآنی، مرکز پژوهشی وقف، پرتال راسخون بوده است.

وی افزود: بخش دوم شامل ساختمان مرکز نوآوری های سازمان اوقاف می باشد که بیش از ۳۰ شرکت دانش بنیان در این ساختمان مستقر می باشند و بسیاری از این شرکت ها طرف قرارداد و مشارکت سازمان اوقاف بوده و در موضوعات مختلف، محصولاتی را ارایه کرده اند که با سرمایه گذاری سازمان اوقاف به بازار عرضه شده است که با محوریت دانش بنیان و ایجاد اشتغال، ارزآوری داشته و این شرکت ها افق جدید سازمان اوقاف است و اگر یکی از وظایف سازمان اوقاف بهره وری از موقوفات است، سازمان تلاش می کند که از روش های پربازدهی استفاده کند که برکات جانبی داشته و هم از قشر جوان حمایت می شود، هم شرکت های دانش بنیان و محصولات آنها مورد توجه قرار می گیرند و رونق موقوفه نیز به عرصه می رسد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه با اشاره به شیوع کرونا در جامعه و خدمات سازمان اوقاف در این ایام تصریح کرد: کرونا حوزه های مختلف را تحت تاثیر قرار داد که یکی از این حوزه ها اوقاف و امامزادگان و اماکن مذهبی و همچنین بیمارستان ها و مراکز درمانی بود. لذا تحول جدی و فعالیت جدید طی این ایام در سازمان اوقاف ایجاد شد. امامزادگان همیشه از مراکز فعال دینی، فرهنگی و اجتماعی بودند که به دلیل شیوع کرونا تعطیل شدند.

پیش بینی ۱۳۰ هزار تخت بیمارستانی برای شرایط بحران کرونایی

حجت الاسلام عادل اضافه کرد: اما واقعیت امر این بود که امامزادگان تعطیل نشده بلکه عرصه فعالیت آنها تغییر کرد و با حفظ جایگاه فرهنگی خود تبدیل به پایگاه های سلامت و پایگاه اجتماعی شدند. به طوری که رزمایش سلامت در کنار امامزادگان اجرا شد و در حال حاضر نیز در بسیاری از امامزادگان کشور، فرایند واکسیناسیون در حال اجراست. در شرایط بحران در سطح کشور با هماهنگی سازمان اورژانس، ۱۳۰ هزار تخت جهت شرایط بحرانی پیش بینی کردیم تا امکان تجهیز اقامتگاهی در مهمان سراها و هتل های تحت پوشش ما فراهم باشد.

فعالیت ۲۵۰ پایگاه در امامزادگان سطح کشور جهت تهیه ملزومات کرونایی

وی بیان کرد: در اوج کرونا، گروه های جهادی و دغدغه مندان جامعه در ۲۵۰ امامزاده در سطح شهر، پایگاه دوخت ماسک و تهیه ملزومات مقابله با کرونا ایجاد شد و جمعا بیش از ۳۰ میلیون ماسک از این اقدام وارد بازار شد.

حجت الاسلام عادل در ادامه بیان کرد: رزمایش همدلی در ۱۴ مرحله در صحن و سرای امامزادگان کشور برگزار شد و بیش از ۲ میلیون بسته ارزاق با اعتبار میانگین هر بسته ۵۰۰ هزار تومان تهیه شد که بین جامعه هدف توزیع شد و استان قزوین نیز در این عرصه بسیار ویژه و با کیفیت بالایی وارد میدان شد بیش از ۴۰ هزار بسته در استان در این ۱۴ مرحله توزیع شد که گفتنی است بیش از ۷۰ درصد هزینه این امر از کمک های مردمی و خیرین بوده است.

حضور ۱۲ هزار نفر در بخش آموزش طرح شمیم خدمت در راستای اشتغالزایی

این مسوول ادامه داد: یکی از معضلات کشور بحث اشتغال است که از سال گذشته طرحی به نام شمیم خدمت در امامزادگان در سه فاز اجرا شد که فاز اول آموزش مشاغل خانگی است که بیش از ۱۲ هزار نفر در کشور در این طرح شرکت کنند. فاز دوم حمایت و فاز سوم ایجاد بازارچه های فروش محصول است که می تواند نقش آفرینی امامزادگان را در حوزه اجتماعی در موضوعات اشتغال و تولید بیش از پیش بیان کند.


اجرای ۵۰ پروژه وقف مشارکتی در کشور

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه با اشاره به وقف پول و وقف های مشارکتی یادآور شد: وقف های مشارکتی از قبل وجود داشته و گسترش این وقف ها نیازمند یک بستر مناسب است. ما تعریفی از این وقف سال گذشته ارایه دادیم و به استان ها ارایه شد و در حال حاضر ۵۰ پروژه مشارکتی در سطح کشور در حال انجام است.

حجت الاسلام عادل با اشاره به وقف پول گفت: استفتایی از مقام معظم رهبری وجود دارد که وقف پول حایز شمرده شده و در حال حاضر سازمان اوقاف به دنبال ایجاد پلتفرمی است که هرکسی به هر میزانی که امکان دارد می تواند در موضوعاتی که وجود دارد وقف را انجام دهد و به عنوان وقف های مشارکتی این وقف ها توسعه یابد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار