امام‌ جمعه ایلام با اشاره به اینکه هفته وحدت در جهان اسلام آثار و برکات خوبی به همراه داشته است، گفت: وحدت سیاسی در جهان اسلام باعث عقب نشینی دشمنان می شود.
کد خبر: ۹۳۸۳۱۸۵
|
۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام الله نور کریمی تبار در خطبه‌های نماز جمعه شهر ایلام اظهار کرد: قرآن کریم به ما دستور می‌دهد که با ریسمان الهی چنگ زنید و متفرق نشوید، این هشدار قرآن کریم اگر چنانچه مورد همت مسلمانان از صدر اسلام تا کنون قرار می‌گرفت سرنوشت جهان اسلام ایده آل بود.

وی بیان کرد: وحدت سیاسی اگر در جهان اسلام شکل بگیرد، تمام کشورها در برابر آنها سر تسلیم و تعظیم فرود خواهند آورد.

امام جمعه ایلام گفت: در کشور هم باید تلاش کرد وحدت بر مبنای دین وجود داشته باشد. خدای واحد، پیامبر واحد و قبله واحد مسلمانان را به وحدت دعوت می‌کند، اما به خاطر مسائل فرعی در برابر هم ایستادند و این سرنوشت غم انگیز را برای جهان اسلام رقم زده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تصریح کرد: جمهوری اسلامی اصلی ترین منادی حفظ وحدت و اتحاد مسلمانان در جهان به شمار می‌رود، دشمنان نمی‌خواهند که کشور ما حبل الله باشد و تفرقه و دشمنی در بین مسلمانان از بین برود.

امام جمعه با اشاره به اینکه شرایط امر به معروف مشخص است و این طور نیست کسی که قلمی در دست و تریبونی در اختیار دارد دیگران را تخریب کند، بلکه باید حرمت‌ها را حفظ کرد، تاکید کرد: همه باید برای وحدت و توسعه زیرساخت‌های استان تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه برای وحدت استان که زیرساخت پیشرفت خواهد بود، باید دست به دست هم دهیم و تلاش کنیم، گفت: اگر در کشور محور وحدت حبل الله، ولایت مداری و تبعیت از ولایت باشد، بالندگی روز افزونی را خواهیم داشت.

حجت الاسلام کریمی تبار اظهار کرد: در استان هم باید برای توسعه وحدت تلاش و از تخریب شخصیت‌ها و برداشتن پرچم تفرقه پرهیز کنیم.

ارسال نظرات