استاندار ایلام خبر داد؛

ابلاغ مصوبات سفر رئیس جمهور به دستگاه‌های اجرایی ایلام

استاندار ایلام از ابلاغ مصوبات سفر رئیس جمهور به دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۸۳۱۸۷
|
۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد نوذری  در نشست شورای برنامه ریزی استان با اشاره به جمع بندی و ابلاغ مصوبات سفر رئیس جمهور به استان از سوی معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، اظهار داشت: در مجموع و بعد از بررسی و جمع بندی پروژه‌های استان، تعداد ۱۱۲ طرح با اعتبار ۲ هزار و ۴۴۵ میلیارد تومان ابلاغ شده است.

وی گفت: همچنین چهار میلیارد دلار اعتبار ارزی و یک هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای توسعه استان ایلام مصوب و ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه در حوزه‌هایی که پول کمتری اختصاص یافته از منابع استانی جبران می‌شود، از همه دستگاه‌ها خواست مصوبات را تا حصول نتیجه پیگیری و تاکید کرد: همه مدیران موظف به ایجاد دبیرخانه در یکی از معاونت‌های آن دستگاه و پیگیری خود مدیر تا به سرانجام رساندن پروژه‌ها هستند.

استاندار ایلام با بیان اینکه برای اجرایی شدن این مصوبات قبل از سفر جلسات کارشناسی در وزارتخانه‌ها تشکیل شده است، افزود: این مصوبات با استعداد سنجی استان، ظرفیت‌ها و منابع موجود در حوزه‌های آب و خاک، نفت، گاز و انرژی، آموزش و فرهنگ، عمران شهری، ارتباطات، بهداشت و درمان، امور اجتماعی و رفاهی، راه و مسکن، اشتغال خرد و زودبازده و زیرساخت‌های اربعین انجام شده است.

وی با بیان اینکه مقایسه توزیع اعتبارات سفرها در استان‌ها منطقی نیست و عملاً در هر استانی بر اساس پتانسیل‌ها، منابع و جمعیت و وسعت آن استان اعتبارات توزیع می‌شوند، گفت: بطور مثال اگر در استان فارس به فرهنگ توجه شده در ایلام علاوه بر حوزه آموزش و فرهنگ، تمرکز بیشتر بر حوزه‌های نفت و گاز، آب و خاک و کشاورزی بوده و عدد قابل توجهی هم اختصاص یافته است.

ارسال نظرات