زابل/ مراسم سالروز تدفین شهدای گمنام دانشگاه زابل در مسجد بقیه الله الاعظم دانشگاه با حضور دانشجویان بسیجی، مسئولان و خانواده معظم شهدا برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۸۳۳۲۰
|
۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج از زابل، مراسم سالروز تدفین شهدای گمنام دانشگاه زابل در مسجد بقیه الله الاعظم دانشگاه با حضور مسئولان، خانواده معظم شهدا، دانشجویان بسیجی، با رعایت پروتکل های بهداشتی در مسجد بقیه الله الاعظم دانشگاه در این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین عزیزی در این مراسم با اشاره به این مطلب که شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی گفتند برای شهید شدن باید شهید باشیم قبل از آن که ملک الموت سراغت بیاید باید به سمت خدا هجرت کرده باشید، گفت: برای هجرت به سمت خدا باید از تعلقات دینی و مادی، عزیزانش دل بکند و از خانه خارج شود.

امام جمعه شهرستان زابل با اشاره به این مطلب که یک فردی که از خانه و زندگی می گذرد و چون مهاجر الی الله است باید از تعلقات جدا شود، این تعلقات یکی یکی جلو می آید و او باید بگذرد و عبور کند تا جایی که باید از خودش عبور کند و این سخت ترین مرحله است، افزود: انسان خودش را دوست دارد لذا انسان باید از حب نفس بگذرد که این گذشت راه شهادت است.

وی با تاکید بر این مطلب که کسی که مهاجر الی الله است مزدش آغوش رحمت واسعه الهی است، آن مهاجری که از بیت بدن خارج می شود و از تن و از خودش عبور می کند یکی از بیت تن مهاجرت الی الله می کند و به شهادت می رسد و یک کسی از بیت جان عبور می کند به جانان می رسد و یک کسی از بیت نام عبور می کند و این شاه بیت شهادت است، ادامه داد: بعضی از شهدا مهاجر الی الله هستند نه از بیت تن، نه از بیت جان، نه از بیت نان ، از بیت نام عبور می کند و شهید گمنام می شود.

این مسئول اظهار داشت: شهید گمنام آن کسی است که از بیت، عنوان، اسم و رسم و همه چیز گذشته است و هیچ چیز نمی خواهد از او بماند، ذوب در خداست همه شهدایی که نام مبارک شان را شما در گلزارهای شهدا می بینید که زنده و حی هستند او از جان گذشت و خدا هم مزدش را به او می دهد.

عزیزی با اشاره به این مطلب که خدا شهدای گمنام را انتخاب کرد تا در جوار وجود قدسی و ملکوتی ام الائمه فاطمه زهرا(س) باشند لذا شهدای گمنام مونس شان فاطمه زهرا است کما اینکه حضرت امام(ره) این نکته را می فرمایند ما در دنیایی زندگی می کنیم که انسان هایی از نام شان هم عبور کردند و هیچ اثر و نامی از ایشان نماند و این هم اراده خودشان بود و آن هم در دنیایی که همه به دنبال نام هستند.

امام جمعه شهرستان زابل تصریح کرد: برخی از افراد هم دنبال نان و برخی هم به دنبال جاه هستند، خیلی ها به دنبال صندلی های عجیب و غریب هستند شهید گمنام حتی نامش هم رفت حال که از نامش گذشت ملک الموت او را به جوار فاطمه زهرا(س) می برد و به این دانشگاه می آید اگر نام داشت اینجا نمی آمد اما چون از نام گذشت شهید شما شد به اینجا آمد و رسول فاطمه سلام الله علیها شد تا آن دانشجویی که از خدا فاصله می گیرد یک قدم می آید و کنار این تربت مطهر می نشیند و یک نگاهی به این سنگ قبر می کند و دلش آرام می شود.

عزیزی در پایان خاطر نشان کرد: شهید کمنام در این دانشگاه مایه آرامش دانشجویان است او را فاطمه سلام الله علیها برای آرامش شما فرستاد. خوش به سعادتان که زیر سایه و پرچم این رسولان زهرای مرضیه سلام الله علیها هستید.

ارسال نظرات