خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) همدان خبر داد

بازسازی نمازخانه سپاه نهاوند و ملایر/برگزاری نهضت مهارت افزایی روخوانی و روانخوانی قرآن در سپاه همدان

همدان-معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان بابیان اینکه در سال جاری بازسازی نمازخانه در نواحی نهاوند و ملایر را داشته‌ایم، گفت: سال گذشته نمازخانه ناحیه بهار و ستاد بازسازی شد.
کد خبر: ۹۳۸۳۳۲۵
|
۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ محسن همدانی امروز در اولین همایش نماز سپاه انصارالحسین (ع) در سالن انصار برگزار شده بود ضمن تبریک آغاز امامت و ولایت حضرت ولیعصر (عج) با اشاره به حدیثی از امام زمان (عج) مبنی بر اینکه هر کدام از شما باید عملی انجام دهد که سبب نزدیکی به ما و جذب محبت ما شود، اظهار داشت: در احادث ائمه (ع) آمده است که با ترک معاصی و ترک فعل حرام ما را یاری کنید، باید از کرداری که که ناخوشایند ائمه(ع) است، دوری کنیم چراکه ممکن است فرصت توبه وجود نداشته باشد.

وی در خصوص اقدامات انجام شده با بیان اینکه در سال جاری بازسازی نمازخانه در نواحی نهاوند و ملایر را داشته‌ایم، گفت: سال گذشته نمازخانه ناحیه بهار و ستاد سپاه استان بازسازی شده است.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان ابراز داشت: ما در مجموعه سپاه بهترین مکان ها را برای اقامه نماز اختصاص داده‌ایم.

وی عنوان کرد: در سه سال گذشته برای ترغیب و تشویق کارکنان و اشاعه فرهنگ نورانی نماز ۱۰۰ متر دیوارنویسی در سطح استان توسط روابط عمومی انجام شده است.

همدانی با بیان اینکه در سال‌های ۹۷ تا ۹۹ حدود ۶۲۰ متر بنر چاپ و نصب شده است، افزود: حدود ۸۰ پوستر نیز با محتوای نماز چاپ و توزیع شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ برای اقامه نماز جماعت از تعداد ۶۳ نفر ائمه جماعت برون سازمانی و مدعو و ۱۸ نفر درون سازمانی استفاده شده است، گفت: در سال ۹۸ تعداد ۵۴ نفر مدعو و ۱۷ نفر درون سازمانی اقامه نماز جماعت را بر عهده داشتند.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه طی این سال‌ها در ۱۸ نقطه از منطقه ماموریتی ازگله نماز جماعت برگزار می‌شود، گفت: نماز جماعت در سال ۹۹ توسط تعداد ۱۰ نفر ائمه جماعت مدعو و ۱۶ نفر درون سازمانی اقامه شده است.

وی عنوان کرد: برنامه بین الصلاتین شامل احکام و برنامه‌های ابلاغی و تبلیغاتی در سال ۹۹ تعداد ۳۳۸ مورد، در سال ۹۸ تعداد ۳۰۰ مورد و در سال ۹۹ با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی نماز جماعت در ماه‌هایی از سال ۸۷ مورد انجام شده است.

همدانی با بیان اینکه نهضت مهارت افزایی روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و تصحیح قرائت نماز در بین همکاران کادر در سال ۹۷ برای یک هزار و ۴۲۸ نفر، در سال ۹۸ برای یک هزار و ۳۶۸ نفر و در سال ۹۹ برای یک هزار و ۲۸ نفر توسط عقیدتی و روابط عمومی انجام شده است، گفت: تصحیح نماز و روان‌خوانی و روخوانی قرآن کریم در بین سربازان نیز در سال ۹۷ به تعداد یک هزار و ۱۱ نفر، در سال ۹۸ به تعداد یک هزار و ۲۹ نفر و در سال ۹۹ به تعداد ۶۵۴ نفر صورت گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات مختلف افزود: در سال ۹۷ تعداد ۱۴ مورد، در سال ۹۸ تعداد ۱۰ مورد و در سال ۹۹ تعداد ۱۱ مورد مسابقات در رشته اذان در دوره‌های مقدماتی و نیمه نهایی و تشکیل جلسات توجیهی در بین موذنین برگزار شده است.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان ابراز داشت: در حوزه اشاعه فرهنگ نورانی اقامه نماز در سال ۹۷ تعداد ۳۵ نفر کادر و ۵۵ نفر سرباز، در سال ۹۸ تعداد ۴۰ نفر کادر و ۴۰ نفر سرباز و در سال ۹۹ تعداد ۵۰ نفر کادر و سرباز از خادمان نماز تجلیل شده است.

وی افزود: خوشبختانه در نماز جماعت در سال ۹۷ حدود ۹۵ درصد از کارکنان در نماز جماعت شرکت کرده‌اند که اثربخشی آن ۹۰ درصد برآورد شده است.

همدان با بیان اینکه در سال ۹۸ حدود ۸۵ درصد از کارکنان در نماز جماعت شرکت داشته‌اند که اثربخشی آن ۸۵ درصد برآورد شده است، افزود: در سال ۹۹ با توجه به شیوع ویروس کرونا ۴۷ درصد از کارکنان در نماز جماعت شرکت کرده‌اند.

وی در خصوص کتب ادعیه موجود مجموعه سپاه انصارالحسین (ع) با بیان اینکه تعداد یک هزار و ۱۰۰ جلد قرآن کریم، ۱۲۵ جلد مفاتیح، ۳۸۲ ادعیه و تاب دعا و ۱۴ جلد صحیفه و نهج البلاغه و ... در نمازخانه‌های ستاد موجود است، گفت: جلسات ستاد منزلت نماز در سپاه استان در سال ۹۷ تعداد ۲۷ جلسه، در سال ۹۸ تعداد ۴۲ جلسه و در سال ۹۹ تعداد ۳۳ جلسه برگزار شده است.

انتهای پیام//و

ارسال نظرات