خبرهای داغ:
همدان-نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری گفت: پیام شهدا برای ما این است که خودسازی به مسائل اجتماعی، سیاسی و خانوادگی ارجحیت دارد.
کد خبر: ۹۳۸۳۳۱۲
|
۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله سیدمصطفی موسوی اصفهانی امروز در اولین همایش نماز سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان که در سالن انصار برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: پیام شهدا برای ما این است که خودسازی به مسائل اجتماعی، سیاسی و خانوادگی ارجحیت دارد.

وی با تاکید بر اینکه اهمیت مسئله خودسازی در زندگی ما بسیار بالا است، عنوان کرد: یکی از برنامه‌های خودسازی انسان‌ها برپایی نماز است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: اولین مسئله بعد از تمکن زمین و به دست گرفتن قدرت که برای ما در قرآن کریم ترسیم شده، اقامه نماز است؛ برپایی نماز اولین وظیفه حکومت و امت است.

وی با بیان اینکه نماز برای ذکر و ذکر برای آرامش دل است، بیان کرد: نور نماز قلب و دل انسان را نورانی می‌کند و سبب آرامش در فرد می‌شود .

موسوی اصفهانی با اشاره به آیه « أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» گفت: اگر اطمینان قلب می‌خواهید با یاد خدا و با نماز حاصل می‌شود، منبع اطمینان قلب نماز است، نماز مقدمه ذکر الهی و ذکر مقدمه اطمینان است.

وی با بیان اینکه انبیاء آمده‌اند که ما را از خودپرستی، دنیاپرستی و مقام پرستی برهانند و به خدا برسانند، تاکید کرد: نماز معراج مومن است و راه رسیدن به خدا اقامه نماز است .

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شرط رجوع به خدا مقدمه دارد و مقدمه آن قلب مطمئن است و مقدمه آن، اقامه نماز است و این همایش‌ها دل قلب و روح ما را با پروردگار آشنا می‌کند.

وی با اینکه نماز مقدمه ذکر الهی است، عنوان کرد: خواندن نماز به خصوص نماز شب انسان را به سعادت می‌رساند و هیچ چیزی به جز خدا را نمی‌بیند و خواسته و علاقه انسان در راستای خواست و علاقه خدا قرار می‌گیرد.

موسوی اصفهانی با بیان اینکه لذت نماز باعث می‌شود که انسان در هر مکان و موقعیت خواندن نماز را در اولویت خود قرار دهد و مقام سید الشهدا و امیر المومنین برسد، عنوان کرد: راه دیگر حضور قلب تلاوت قرآن است .

وی با بیان اینکه نماز می‌تواند انسان را از مقام پرستی به خداپرستی برساند، گفت: اسلام، دین جامع و کاملی است و جامع پاسخ می‌دهد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری حضار را به مطالعه کتاب آداب الصلاه امام خمینی (ره) و اسرار الصلاه میرزا جواد آقای ملکی تبریزی توصیه کرد و گفت: نماز باید سرسلسه کارها باشد و بقیه مسائل باید زیر چارچوب نماز تنظیم شود.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین درس‌هایی که باید از شهدا بیاموزیم برپایی و اقامت نماز در هر مکان و موقعیتی است.

موسوی اصفهانی با بیان اینکه تذکر لسانی امری واجب است و باید فرهنگ‌سازی در جامعه تلاش کنیم، گفت: شما که لباس نظامی به تن دارید تذکر لسانی را برای رضای خدا ترک نکنید چراکه افرادی که منکر را انجام می‌دهند اگر از خدا نترسند از قدرت نیروهای نظامی می‌ترسند و به امید خدا اثرگذار هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات