خبرهای داغ:
۱۰۵ کیلومتر خط جدید فاضلاب توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در شهرستان اهواز ساخته می‌شود
کد خبر: ۹۳۸۳۴۴۸
|
۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در برنامه گفتگو ویژه خبری شبکه خوزستان گفت: پس از بحران فاضلاب و آب‌های سطحی اهواز در سال ۹۸، ۵۰ میلیون یورو با موافقت مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی به آب و فاضلاب اهواز اختصاص یافت.

 

محمد رضا کرمی نژاد افزود: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به عنوان مجری طرح فاضلاب اهواز طبق برنامه ۱۰۵ کیلومتر خط جدید که ۱۱ کیلومتر آن به صورت تونل می‌باشد احداث و ۱۵ ایستگاه پمپاژ جدید ایجاد و ۱۰ ایستگاه را نیز اورهال و تعمیرات اساسی می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه طبق قرارداد این طرح باید در مدت سه سال اجرا می شد، ادامه داد: پس از سفر ریاست جمهوری به خوزستان مقرر شد این طرح در مدت دو سال به پایان برسد.

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: میزان اعتبار طرح فاضلاب اهواز یک هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان می‌باشد که توسط سازمان برنامه و بودجه به طور کامل پرداخت که برای امسال ۷۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

 

اجرای بازسازی و اصلاح نقاط بحرانی فاضلاب اهواز

کرمی نژاد همچنین از اجرای ۷۸ جبهه کاری برای رفع نقاط بحرانی و فوق بحرانی فاضلاب کلانشهر اهواز خبر داد و ادامه داد: این طرح‌ها بجز کار‌هایی می‌باشد که توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اجرا می‌شود.

 

وی افزود: پس از جریان آب گرفتگی در سال ۹۸؛ ۸۸ نقطه بحرانی شهر اهواز شناسایی که ۶۴ نقطه آن اصلاح و ۲۴ نقطه آن مانده است که در حال انجام می باشد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان ادامه داد: براساس طرح مشترکی توسط استانداری، شهرداری اهواز و آبفا ۵۶ نقطه بحرانی در شهر اهواز شناسایی و طرح اصلاح این نقاط به پایان رسیده است و در بخش دوم این طرح ۸۰ نقطه دیگر شناسایی شده است که اجرای آن در دستور کار قرار گرفته است.

 

کرمی نژاد با اشاره به نقاط بحرانی فاضلاب اهواز بیان کرد: با اجرای طرح فاضلاب توسط قرارگاه خاتم الانبیاء و اقداماتی که در حال انجام میباشد حداکثر تا سه چهار سال آینده مشکلی به نام فاضلاب نخواهیم داشت.

پیگیری هفتگی طرح فاضلاب اهواز توسط وزیر نیرو

وی گفت: شنبه هر هفته وزیر نیرو نشستی با مدیران آبفا استان در خصوص طرح فاضلاب اهواز دارد و مدیرعامل آبفا کشور نیز هفته‌ای یکبار به استان سفر و طرح‌ها را مورد بازدید و بررسی قرار می‌دهد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان افزود: همه مسئولان برای حل مشکل فاضلاب اهواز پای کار هستند و با تلاش و همت این طرح را اجرا و به پایان خواهیم رساند.

 

شهر اهواز ، دارای بیشترین ایستگاه پمپاژ فاضلاب در کشور

کرمی نژاد در بخش دیگری از سخنان گفت: شهر اهواز تنها شهری است که دارای ۱۸۶ ایستگاه پمپاژ می‌باشد که در هیچ شهر کشور این تعداد ایستگاه پمپاژ وجود ندارد.

 

وی افزود: با اجرای طرح فاضلاب اهواز توسط قرارگاه خاتم الانبیا این تعداد ایستگاه پمپاژ به ۶۹ ایستگاه کاهش پیدا میکند.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: با طرح‌های ابتکاری که توسط همکاران شرکت آبفا اجرا می‌شود این ایستگاه‌های نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

 

اختصاص اعتبار برای فاضلاب و جمع آوری آب های سطحی اهواز

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون نیز در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگو ویژه خبری شبکه خوزستان گفت: در بودجه سال ۹۹ معادل ریالی ۵۰ میلیون یورویی طرح فاضلاب اهواز را با ارز ۱۵ هزار تومانی محاسبه شده است.

 

مجتبی یوسفی افزود: با پیگیری‌های انجام شده در کمیسیون تلفیق در بودجه سال ۱۴۰۰ برای اجرای طرح فاضلاب اهواز حدود ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص یافت.

 

وی ادامه داد: همچنین برای جمع آوری آب‌های سطحی نیز ۳۰۰ میلیارد تومان در بودجه امسال تخصیص یافته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها