مدیر سازمان بسج سازندگی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان:

بسیج سازندگی به منظور کمک به نیازمندان در راستای حذف کپر نشینی در میدان است

زاهدان/ سرهنگ ملایی گفت: پروژه چابهار توسط بسیج مستضعفین و سازندگی در منطقه مرادآباد برای مردم کپرنشین و حاشیه نشین در حال اجراست که این برنامه ها از مهم ترین فعالیت های بسیج سازندگی است.
کد خبر: ۹۳۸۳۷۸۸
|
۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸

سرهنگ پاسدار غلامزضا ملایی در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان اقدامات محرومیت‌زدایی و کمک‌های مومنانه را با استمرار بیماری کرونا در پیک‌های مختلف به‌ویژه در استان انجام داده است.

وی افزود: امسال در زمینه ساخت مدارس تعداد ۱۰۰ مدرسه در سطح شهرستانهای استان احداث شده که کمک خوبی در راستای محرومیت زدایی و افزایش سرانه فضای آموزشی بوده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان با اشاره به این مطلب که ساخت خانه های محرومین که در سطح استان در حال کار است و پروژه چابهار توسط بسیج مستضعفین و سازندگی در منطقه مرادآباد برای مردم کپرنشین و حاشیه نشین در حال اجراست که این برنامه ها از مهم ترین فعالیت های بسیج سازندگی است.

وی با اشاره به این مطلب که با گذشت بیش از 20 ماه از شیوع کوید 19 و تحت تاثیر قرار گرفتن معیشت و زندگی مردم در زمینه کمک های مومنانه از ابتدای سال حدود ۷۰ هزار بسته معیشتی، ۱۴ هزار بسته بهداشتی، هزار و ۱۷۰ بسته لوازم التحریر در سطح استان بین خانواده های نیازمند و آسیب دیده از ویروس منحوس کرونا توزیع شده است.

وی با اشاره به این مطلب که همچنین در مهرماه امسال پک پنج هزارتایی در سطح استان توزیع شده است بیان کرد: کمیته تخصصی قرارگاه قدس امسال ۲۲ نفر زندانی را با کمک خیرین و مردم آزاد و ۱۷۰ سری جهیزیه در بین نوعروسان نیازمند استان توزیع کرده است.


در راستای ارائه حدمات انجام شده به نیازمندان به منظور مهار کرونا تعداد ۶۱دستگاه کولر آبی و دو هزار پوشاک نیز توزیع شده است، ادامه داد: پخت غذای گرم در ۳ مقطع ماه رمضان، ایام دهه امامت و ولایمت، عید غدیر خم و دهه اول محرم انجام و حدود ۷۱۲ هزار پرس غذا با همت جهادگران بسیجی خواهر و برادر در قالب گروههای جهادی طبخ و در بین آسیب دیدگان ویروس منحوس کرونا و نیازمندان توزیع شده است.

سرهنگ ملایی با اشاره به این مطلب که پخت غذای گرم به نیابت از سردار شهید سلیمانی در ایام اربعین تا پایان صفر توسط گروه‌های جهادی و پایگاه های مقاومتطبخ و در محلات حاشیه شهرها نیز توزیع کرده است، تصریح کرد: ۱۹۰ هزار قرص نان، هزار و ۲۵۰ کیسه آرد نیز در بین نیازمندان توزیع شده است.

وی با تاکید بر این مطلب که در بحث کرونا از ابتدای امسال ۱۸ هزار پرس آش نذری ویژه کرونایی ها، 11 هزار کیلو گوشت قرمز بین افراد آسیب دیده از کرونا در سطح استان توزیع شده است، ادامه داد: ، توزیع حدود یک میلیون ماسک و آبرسانی با ۵۰۰ تانکر آب بویژه در شمال استان بواسطه تنش آبی در منطقه نیز از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در ایام کرونا بوده که به خوبی صورت گرفته است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به این که امسال نیز ۵۱ هزار وعده افطاری ساده و پنج تن مرغ نیز بین نیازمندان در سطح استان توزیع شده است، تصریح کرد: به همین منظور طرح اطعام حسینی به نیابت از سردار سلیمانی نیز اجرا شده است.

این مسئول اظهار داشت: در بحث ساخت و مرمت خانه‌های محرومین هم به صورت مشارکتی با مردم در شهرستان‌های استان و هم پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را در دستور کار داریم.

وی گفت: در بحث تداوم توزیع کمک‌های مومنانه ۵ هزار بسته معیشتی و ۵ هزار بسته لوازم التحریر به رده ها برای توزیع ارسال شده است.

 سرهنگ ملایی در پایان خاطر نشان کرد: در استان برابر سامانه اطلس جهادی هزار و ۶۱۰ گروه جهادی داریم که وضعیت فعالیت آنها متفاوت است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار