خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قم تصریح کرد: تأکید بر تقویت وحدت اسلامی، عمل به بیانات و رهنمود‌های امامین انقلاب در این باره است.
کد خبر: ۹۳۸۳۹۸۱
|
۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،حجت الاسلام اسماعیل امیرزاده در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به این که تضعیف وحدت و انسجام میان امت‌های مسلمان از جمله اهداف کلیدی دشمن در دهه‌های اخیر به شمار می‌رود، اظهار داشت: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در بیانات و رهنمود‌های خویش همواره بر لزوم تقویت وحدت میان مسلمین تأکید کرده و خواستار تمرکز بر نقاط اشتراکی به منظور انسجام بیشتر در مواجهه با دشمنان قرآن و اسلام عزیز بوده اند.

وی افزود: به ویژه در زمانه‌ای که عصر رسانه و شبکه‌های اجتماعی نام گرفته و دشمن از این بستر به دنبال ایجاد چنددستگی و اختلاف میان مسلمانان جهان است، باید بیش از پیش بر مقوله وحدت تأکید کرد و این مهم را در سایه بصیرت و اعتقاد دینی و عمل به رهنمود‌های بزرگان دنبال نمود.

وی همچنین گفت: آن چه مسلم است این که ما نباید با تحریک احساسات و عدم کنترل هیجانات، خدای ناکرده در دام برنامه‌های شوم دشمن اُفتاده و ناخواسته کاری کنیم و یا حرفی بزنیم که موجب برهم خوردن وحدت شیعه و سنی شده و به این طریق، پیروان مذاهب اسلامی به جدال و رویارویی با یکدیگر بپردازند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قم با بیان این که تأکید بر وحدت و انسجام میان مسلمین به معنای دست کشیدن از باور‌ها و اعتقادات ما نیست، خاطرنشان کرد: در سیره نورانی حضرت رسول (ص) و ائمه طاهرین (ع) نیز بسیار می‌بینیم که این بزرگواران با پیروان دیگر مذاهب و ادیان به گفتگو پرداخته و در محافل پرسش و پاسخ و احتجاج آن‌ها شرکت می‌کرده اند و این‌ها همه در کمال آرامش و احترام متقابل انجام می‌شده است.

وی گفت: ما باید به خصوص در شرایط حساس کنونی، مصالح امت اسلام را در نظر گرفته و کاری نکنیم که دشمنان به طمع بیفتند و با تضعیف وحدت مسلمین، اهداف شوم خود را دنبال کنند و این را هم بدانیم که دشمنان اسلام نه دلسوز شیعه هستند و نه سنی بلکه آن‌ها با اسلام ناب محمدی (ص) و عزت و اقتدار مسلمین، سر ناسازگاری دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات