هفتمین همایش وحدت اسلامی در شهرستان هیرمند برگزار شد

هیرمند/ هفتمین همایش وحدت اسلامی با حضور ائمه جمعه شیعه و سنی، مسئولان شهرستان هيرمند، در مسجد جامع اهل سنت شهر دوست محمد برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۸۴۱۹۱
|
۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶

به گزارش خبرنگار بسیج از هیرمند، هفتمین همایش وحدت اسلامی با حضور جمع باشکوهی از ائمه جمعه شیعه و سنی، علماء فریقین، اندیشمندان، دانش پژوهان، و مردم و مسئولان شهرستان هيرمند، ضمن رعایت پروتکلهای بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی، در مسجد جامع اهل سنت شهر دوست محمد برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین راشکی در این همایش بزرگ دینی و مذهبی، ضمن اشاره به پاره‌ای از سجایای اخلاقی اسوه خوبی‌ها و رسول مهربانی‌ها، جنايات اخیر و انفجار تروریستی مساجد قندوز و قندهار را محکوم نمود و افزود: وضعیت فعلی کشور افغانستان و برنامه‌های مشخص افراطیون برای هدف قراردادن مراکز دینی و تجمعات مردمی پیروان مذهب شیعه می‌طلبد، تا تمهیدات مهمی صورت گیرد که مردم این کشور بیش از این، قربانی زیاده‌روی متوصل به خشونت و در حال رشد نگردند. چرا که این‌ خطر تمامی مراکز دینی شیعیان، در جای جای افغانستان را تهدید می‌نمايد. و هر گونه تأخیر در این امر نتایج فاجعه بار دیگری را به‌ همراه خواهدداشت، و فضا را برای تشدید بیشتر این‌گونه حملات باز خواهدگذاشت.

امام جمعه شهرستان هيرمند خاطرنشان کرد: حفظ امنیت مراکز شیعی و اهمیت آرامش افکار عمومی حدود ۱۰ میلیون شیعه، برای دولت نوپای فعلی افغانستان یک موضوع مهم و غیر قابل انکار است، لذا صرف محکومیت حملات از زبان سیاستمداران دولت طالبان دردی دوا نمی‌کند. افکار عمومی و مخصوصا شیعیان، خواهان اقدامات عملی برای حفظ امنیت و جان و مال خود هستند.

وی همچنین گفت: سران حکومت طالبان فضا را برای مجاهدین جامعه شیعه در ارگان‌های امنیتی باز نمایند تا زمینه حضور این عزیزان برای مشارکت در حفظ امنیت کشور فراهم گردد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار