خبرهای داغ:
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین؛
رحمانی گفت: اگر در مدارس در کنار تکالیف درسی، درس زندگی نیز توسط معلمان با اهمیت جلوه داده شود، شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه خواهیم بود.
کد خبر: ۹۳۸۴۲۰۳
|
۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، علی رحمانی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، در دوره آموزشی طرح سلام «پیشگیری از آسیب های اجتماعی» که با حضور مدیران و اعضای شورای محلات کرامت، سرهنگ نجاتی آتانی معاون اجتماعی سپاه استان، رحمانی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، نظری کارشناس بهزیستی استان و صمدی دادستان دادگستری شهرستان بوئین زهرا در حسینیه ناحیه برگزار شد، بیشترین نگرانی افراد جامعه را اعتیاد به مواد مخدر دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر در سطح جهان مقام اول را دارد و در نظرسنجی های صورت گرفته ۹۲ درصد نگرانی افراد جامعه اعتیاد به مواد مخدر است، این در حالی است که ۱۰ درصد مردم با موضوع اعتیاد درگیر هستند.

وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با مواد مخدر ۴ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده و در سال گذشته توانستیم بیش از ۵ هزار کیلوگرم مواد مخدر را کشف کنیم. برای ایران اسلامی تفاوتی بین اعتیاد ایرانی غیر ایرانی ندارد و همه را کشف و ضبط می کنیم و جلوی ترانزیت مواد مخدر را در هر نقطه ای باشد می گیریم.

رحمانی، به نرخ رشد مواد مخدر در استان اشاره کرد و گفت: نرخ رشد مواد مخدر در استان قزوین نسبت به کل کشور بین دانش آموزان کمتر است، اما متأسفانه در بین دانشجویان این رقم بیشتر است و ۵۵ درصد والدین نیز ۵ سال بعد از اعتیاد فرزندان متوجه اعتیاد آنها می شوند، از این رو، برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی و مخصوصاً اعتیاد جوانان بایستی والدین نظارت جدی و بیشتری به فرزندان داشته باشند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، در پایان سخنان خود، نقش معلمان در مدارس در راستای کاهش اعتیاد جوانان بسیار مهم دانست و خاطر نشان کرد: عدم نظارت والدین، آزادی های بیش از حد می تواند عواملی بر ایجاد اعتیاد باشد لذا نقش مدارس در آسیب های اجتماعی و اعتیاد جوانان بسیار مهم است. اگر در مدارس در کنار تکالیف درسی، درس زندگی نیز توسط معلمان با اهمیت جلوه داده شود، شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه خواهیم بود. در بین دانش آموزانی که ترک تحصیل می کنند، ۹۵ درصد از این دانش آموزان درگیر مواد مخدر می شوند، از این رو، در بحث اعتیاد جوانان، همیشه پیشگیری بهتر از درمان بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها