خبرهای داغ:
همدان-امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه مطالبه‌گری باید به تبدیل فرهنگ عمومی در جامعه شود، اظهار داشت: یکی از خلأهای جدی در عرصه مطالبه‌گری، نبود ضوابط و قواعد فقهی تدوین شده در مطالبه‌گری‌ها است.
کد خبر: ۹۳۸۴۲۷۳
|
۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله حبیب الله شعبانی صبح امروز در دیدار با اعضا مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر، با بیان اینکه بهترین امت از نظر قرآن کریم کسانی هستند که نسبت به امر به معروف و نهی از منکر توجه دارند، اظهار داشت: اصل مسلم قرآن که باعث حفظ جامعه اسلامی می‌شود و جامعه را در صراط مستقیم نگاه می‌دارد، مسئله امر به معروف است.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم جامعه به سمت ناهنجاری‌ها کشیده شود، گفت: سکوت در برابر ناهنجاری‌ها باعث اعوجاج در جامعه خواهد شد بنابراین امیدواریم همه ما مصداق بهترین امت از دید قرآن کریم باشیم و مدیون این فریضه الهی نشویم.

امام جمعه همدان با اشاره به فعالیت 22 مجموعه مطالبه‌گر در ستاد امر به معروف استان همدان، یادآور شد: این مجموعه‌ها زیر نظر معاونت مطالبه‌گری به صورت تخصصی در زمینه‌های مختلف در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه همه فعالان در عرصه امر به معروف باید در کنار هم برای کسب نتیجه مورد نظر حضور داشته باشند، مطرح کرد: افراد حاضر در این مجمع که از تجربیات وافری برخوردار هستند، خوب است که خود را درگیر ساختارها و چارچوب‌ها نکنند و با ورود در میدان عمل مطالبه گری، اتفاقات مبارکی را رقم بزنند.

شعبانی با تاکید بر اینکه مطالبه‌گری باید به تبدیل فرهنگ عمومی در جامعه شود، اظهار داشت: یکی از خلأهای جدی که در عرصه مطالبه‌گری در کشور با آن روبرو هستیم، نبود ضوابط و قواعد فقهی تدوین شده در مطالبه‌گری‌ها است.

وی افزود: برخی از مطالبه‌گری‌هایی که در کشور رخ می‌دهد خلاف شرع بوده و لازم است تا در بحث ضوابط اخلاقی مطالبه‌گری سمن‌هایی ورود کنند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه در روایات نسبت به مسئله مطالبه‌گری تعبیر نصیحت به کار برده شده است، یادآور شد: نصیحت در ادبیات عرب به معنای خیرخواه بودن است، بنابراین باید مطالبه‌گری با خیرخواهی انجام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات