خبرهای داغ:
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی همدان:

شهرداری همدان کارها را بر مبنای نظر کارشناسی پیش ببرد

همدان-نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی همدان گفت: شهرداری همدان باید از فرصت‌ها استفاده کند و کارها را بر مبنای نظر کارشناسی پیش ببرد
کد خبر: ۹۳۸۴۳۲۱
|
۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸

به گزارش خبرگزرای بسیج، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در آئین تکریم و معارفه شهردار همدان که در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد، ضمن تبریک ولادت پیامبر(ص) با اشاره به روایتی از ایشان مبنی بر اینکه باید از فرصت‌ها به درستی استفاده شود، اظهار کرد: هیچ مسئله‌ای در دین نیست که پاسخ داده نشده باشد، برکت وجودی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) برای نجات بشریت بود و امروز هم به دنبال تکمیل این مسیر هستیم.

وی با بیان اینکه ما یک مسیر آرمانی برای تحقق جهانی دین اسلام داریم که تمام کارهای ما در این مسیر است که با آمدن حضرت ولیعص (عج) کامل خواهد شد، عنوان کرد: این فرصت در نظام جمهوری اسلامی ایجاد شده است و خون‌های زیادی را تقدیم کرده‌ایم تا به اینجا برسیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی همدان با تاکید بر اینکه حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است و همه موظف هستیم در حفظ نظام اسلامی با کار شبانه‌روزی بکوشیم، تصریح کرد: فرصت کم‌کاری و آزمون و خطا و کار غیرکارشناسی نداریم و مردم انتظار تحول دارند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با روی کار آمدن جریان انقلابی در کشور مردم امیدوار شدند که این تفکر حاکم شده است و رویکرد مردم به جریان انقلابی است، عنوان کرد: جریان انقلابی در سه قوه و شورای اسلامی شهر و روستا در مقابل این آزمون قرار گرفته است و باید از آزمون‌ها با موفقیت عبور کنیم.

فلاحی با بیان اینکه مقام معظم رهبری مهر تأیید را بر مجلس شورای اسلامی زده است و همه ساله وظیفه‌ای را بر دوش مجلس گذاشته است، گفت: در سال جاری علاوه بر معیشت، اقتصاد و فرهنگ تنقیح قوانین را با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب را از مجلس خواسته است که همه کارها باید با عدالت پیش رود و مبارزه با فساد هم جزو مطالبات مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب باید در سرفصل‌های سیستم آموزشی و تربیتی کشور وارد شود، گفت: امروز در محورهای ۷گانه آن تردید نکنیم، این محورها باید اجرایی و عملیاتی شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی همدان با تاکید بر اینکه شهرداری همدان باید از فرصت‌ها استفاده کند و کارها را بر مبنای نظر کارشناسی پیش ببرد، بیان کرد: من به عنوان نماینده شهر اجازه ندارم بدون کار کارشناسی از بودجه در حوزه شهری کاری انجام دهم و اموال بیت المال را نادیده‌ بگیرم .

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم با کم کاری فرصت‌های نظام جمهوری اسلامی را تضییع کنیم و کار باید بر محور عدالت انجام شود، گفت: این شهر عنوان دارالمومنین و دارالمجاهدین را دارد آیا چهره شهر این عنوان را نشان می‌دهد.

فلاحی بیان کرد: همه ما موظف هستیم برای تحقق کامل این عنوان تلاش کنیم و باید کار شبانه‌روزی انجام دهیم، تلاش‌هایی صورت گرفته است و باید از خدماتی که توسط مدیران همدان طی سال‌های مختلف  انجام شده است تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه نقد باید منصفانه باشد و نقد غیر منصفانه اصل عملکرد نظام جمهوری اسلامی را زیر سئوال می‌برد، گفت: همه کار کردند اما نظام اسلامی آرمانی دارد که می‌خواهیم بگوییم چه کسی چرخ نظام را سریع‌تر  کرده و چه کسی کُند کار کرده است، باید اهداف موجود را با تراز حکومت اسلامی ببینیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی همدان با بیان اینکه ما چشم‌اندازی داریم که باید تلاش کنیم و به آن برسیم، ابراز داشت: در کنار آن وظیفه‌ای داریم که آن هم انجام کار کارشناسی و دقیق است.

وی با بیان اینکه باید جلوی پروژه‌ای که کارشناسی نشده است را گرفت، گفت: مشکل ما این است که آقایی می‌آید و در دولت سازندگی می‌گوید افتخار ما این است سدهایی ساختیم و همان آقا در دولت قبل می‌گوید اشتباه کردیم سد ساختیم و این همان کار غیر کارشناسی است.

فلاحی با اشاره به سفر اخیر وزیر نیرو به استان همدان گفت: ۱۷ سال مصوبه رهبری زمین مانده و همدان با تنش آبی مواجه شده است و همدان جزء ۶ استان تنش آبی و جزء ۲ استان بحران آب است، اگر آبان ماه بارندگی نباشد گرفتار می‌شویم و با تزریق آب اضطراری هم شاید مشکل ما حل نشود.

وی با بیان اینکه مسئله عدم ساماندهی حواشی شهر معضلاتی ایجاد کرده از جمله معضلات فرهنگی گفت: در شهر کارهای نسنجیده مانند مجوز دادن به احداث چاه بر سر سرچشمه قنات انجام شده است که چاه‌های دیگر را خشک کرده و ساکنان آن منطقه به شهر مهاجرت می‌کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی همدان با بیان اینکه موضوعات و مطالبه‌گری‌های ما سیاسی نیست، افزود: به دستگاه نظارتی اجازه خطا به هیچ مسئولی نمی‌دهیم و دست مسئولین خدوم را هم می‌بوسیم.

وی با بیان اینکه طرح کنارگذر غربی با چه توجیهی تعطیل شده است؟ گفت: از وزارت کشور پیگیری کردم که گفتند توجیهی ندارد و تردد سه استان از داخل شهر انجام می‌شود، از پلیس راه تا صالح‌آباد ۲۷ کیلومتر بوده، ۱۸ کیلومتر با تقاطع و آسفالت که ۲۰۰ میلیارد تومان باید هزینه انجام شود در صورتی که با ۲۰ میلیارد تومان می‌شد کار را سال‌های قبل انجام داد.

فلاحی افزود: با ایجاد پل‌های مختلف با تمام هزینه‌ها مشکل سه استان غرب کشور را حل می‌کنیم که مسئله غیر کارشناسی است که مسئله ترافیک، ناامنی و به هم ریختن چهره شهر در آن مطرح است.

وی با اشاره به اینکه در مسئله اسکای مال مدعی بودند که ۳۰ هزار شغل ایجاد می‌شود در صورتی که ۶ هزار است، گفت: از مهندس پروژه پرسیدم آیا پروانه دارید که عنوان کردند فقط پیش پروانه دارند که عرض می‌کنم اجرای این پروژه با این وضعیت  کارشناسی شده نیست.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی همدان با بیان اینکه اگر چهره شهر پیر است به خاطر مهاجرت جوانان برای اشتغال است، گفت: هر کجا کار کارشناسی بود حمایت می‌کنیم و اجازه کار غیر کارشناسی را نمی‌دهیم؛ با کار غیرکارشناسی بیت المال هدر می‌رود و ما به عنوان دستگاه نظارتی موظف هستیم  و باید نظارت کنیم.

وی با بیان اینکه به خاطر افکار و اندیشه‌های دوران سازندگی بود که امروز با این مشکلات مواجه شده‌ایم، عنوان کرد: باید در کشور حق مدیریت‌ها را کاهش دهیم و تنها راه درمان آن اجرای نظام هماهنگ پرداخت است.

فلاحی با بیان اینکه ما موظف هستیم نظام اسلامی رابه ریل اصلی خود برگردانیم، گفت: وزیری حق ندارد پاسخ مدیری را ندهد و مدیری هم حق ندارد پاسخگوی مردم نباشد و باید با همدلی و اتحاد کار را پیش ببریم.

وی با بیان اینکه هیچ دخالتی در شکل‌گیری شورا نداشتم و اگر کمک بخواهند کمک می‌کنیم، افزود: یکی از مشکلات اساسی منابع پایدار شهری است که باید سیاست‌های تشویقی قرار دهیم تا مردم عوارض پرداخت کنند و صدور پروانه نیز در مدت زمان کمی انجام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات