استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد

اصول پنجگانه پیامبر (ص) برای رفع مشکلات زندگی

ساری-استاد حوزه و دانشگاه گفت: پیامبر گرامی اسلام، اصول پنج گانه‌ای را برای رفع مشکلات زندگی و احساس خوشبختی از زندگی، بیان کردند.
کد خبر: ۹۳۸۴۵۸۵
|
۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۹

اصول پنجگانه پیامبر (ص) برای رفع مشکلات زندگی

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، حجت الاسلام دکتر ابراهیمیان استاد حوزه و دانشگاه در آئین جشن ازدواج آسان 110 زوج جوان در سپاه کربلا،ضمن تبریک هفته وحدت،با اشاره به روایتی از رسول الله (ص) درباره آغاز زندگی مشترک و مشکلات پیش رو، گفت: پیامبر گرامی اسلام، اصول پنج گانه ای را برای رفع مشکلات زندگی و احساس خوشبختی از زندگی، بیان کردند.

حجت الاسلام دکتر ابراهیمیان، به اولین اصل اشاره کردو افزود: باید به باور خود این را بیاموزید که سرتاسر زندگی مشترک زیبا است و همه زندگی را در خوشی و ناخوشی زیبا باید تلقی کرد و نگاه خوش بینانه داشت.

این استاد برجسته حوزه و دانشگاه، ادامه داد: دومین اصل آن است که بلاها و سختی را باید دوستی خدا با خود تلقی کرد چرا که این مشکلات باعث رشد می شود و نباید آن را دشمنی خود با خدا تلقی کرد. بعضی آدم های منفی باف میگویند،خدا با ما دشمن است و ما را به دردسر میاندازد اما نگاه خوش بینانه آن است که خدا وقتی آدم را دوست دارد برخی مشکلات سرراه آدم قرار میدهد تا به رشد و تعالی برسد.

اصول پنجگانه پیامبر (ص) برای رفع مشکلات زندگی

حجت الاسلام دکتر ابراهیمیان خاطرنشان کرد: سومین اصل راحت گرفتن زندگی است. اگر زوجین زندگی را سخت بگیرند زندگی بر آنان سخت خواهد گرفت. 

استاد حوزه و دانشگاه آداب و رسوم های غلط در امر ازدواج را سخت گرفتن زندگی دانست و اضافه کرد: زندگی سخت نیست اما انسان کاری می کند که خود را دچار سختی میکند.

حجت الاسلام دکتر ابراهیمیان چهارمین اصل را راضی بودن  و راضی شدن به داشته ها برشمرد و گفت:  در دار دنیا انسان به همه آرزوهای خود نمیرسد و فقط به برخی خواسته ها میتواند برسد چرا که ظرف وجودی انسان اینگونه است که ظرف محدود دنیا هرگز پاسخگوی درخواست ها ونیازهای نامحدود انسان  نیست.

 استاد حوزه و دانشگاه در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه انسان همیشه آرزوهای جدیدی دارد که به او اجازه نمیدهد که احساس خوشبختی در زندگی کند افزود: اصل پنجم و آخرین اصلی که پیامبر (ص) فرمودند، این است که انسان یک زندگی هدفمند و با معنا داشته باشد. نباید آنقدر غرق زندگی و روزمرگی ها شد که معنای زندگی را نفهمید و لذت زندگی  را نچشید.درد زندگی بشریت امروز نداشتن هدف در زندگی و پوچی است.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار