خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با توجه به کاهش آورد و کیفیت پایین تر آب کارون و کرخه نسبت به دز موضوع طرح غدیر جهت انتقال آب شرب از پایین دست رودخانه دز توسط سازمان آب و برق خوزستان در حال اجرا است.
کد خبر: ۹۳۸۴۷۲۱
|
۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱

محمد رضا کرمی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار بسیج در اهواز ، با بیان اینکه عملیات انتقال آب از سد دز آینده مشخصی ندارد و فعلا قابلیت اجرایی ندارد،اظهارداشت : با توجه به کاهش آورد و کیفیت پایین تر آب کارون و کرخه نسبت به دز موضوع طرح غدیر جهت انتقال آب شرب از پایین دست رودخانه دز توسط سازمان آب و برق خوزستان در حال اجرا است.

وى افزود: قبل از این قرار بود تامین آب شرب طرح غدیر از محل سد دز برداشت شود که با توجه به عدم اجرایی بودن، این طرح دچار تغییر شده و قرار است از پایین دست رودخانه دز از کانال آب روبروی پادگاه کرخه آب شرب مورد نیاز این طرح تامین شود.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: قبل از این طرح غدیر برای تامین آب شرب شهرهای اهواز و جنوب استان از دو کانال کرخه برای شهرهای اهواز ، دشت آزادگان ، خرمشهر و آبادان و شادگان تامین می‌شد که به دلیل کیفیت پایین تر آن نسبت به دز و همچنین کاهش آورد مجری طرح یعنی آب و برق خوزستان بنابر بر تکالیف قانونی طرح را تغییر داده و تصمیم گرفته آب مورد نیاز این طرح را در نقطه ای مقابل پادگان کرخه تحت عنوان کانال w2 که از سرزیرهای پایین دست رودخانه دز است به میزان ده متر مکعب در ثانیه تامین کند.

کرمی‌نژاد خاطرنشان کرد: برای مواقع اضطراری نیز خط پدافندی در نظر گرفته شده که از کرخه و دز آب مورد نیاز تامین خواهد شد تا شهرهای دشت ازادگان ، اهواز ، ابادان ، خرمشهر و شادگان مشکلی در خصوص تامین آب شرب نداشته باشند

انتهاى پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها