خبرهای داغ:
همدان-مدیر کمیته امداد منطقه ۲ همدان گفت: شهرستان همدان به ۶۰ منطقه تقسیم شده که در این مناطق ۶۰ مرکز نیکوکاری توسط مردم و مسجدمحور افتتاح شده است.
کد خبر: ۹۳۸۴۸۳۳
|
۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، جعفر هاشمی در آیین افتتاح مرکز نیکوکاری کارآفرینی فدک که در فرهنگسرای کسب و کار ولایت شهرداری همدان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مهم برای ما ایجاد اشتغال‌های پایدار به ویژه اشتغال‌های مبتنی بر پایداری خانواده‌ها و مشاغل خانگی است.

وی با تاکید بر اینکه مشاغل خانگی اهمیت بسیار زیادی در رفع مشکلات اقتصادی، کمک به تولید و مدیریت آسیب‌های اجتماعی دارد، گفت: ما توانسته‌ایم بخش اشتغال را مانند سایر بخش‌ها در بخش تولید، در بخش زنجیره تولید و بازاریابی به صورت مردمی مدیریت کنیم.

مدیر کمیته امداد منطقه ۲ همدان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هر کجا کار را به دست مردم سپردیم موفق بوده‌ایم، ابراز داشت: شهرستان همدان به ۶۰ منطقه تقسیم شده که در این مناطق ۶۰ مرکز نیکوکاری توسط مردم و مسجدمحور افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری در ترویج فرهنگ خیر و احسان در بخش کمک های مردمی و معیشتی و در بخش ایجاد اشتغال اداره می شود عنوان کرد: در ۶ ماهه اول سال بیش از 20 میلیارد تومان برای کمک معیشت در مراکز نیکوکاری ثبت شده است.

هاشمی با بیان اینکه اگر در ظرفیت‌هایی که وجود دارد هم‌افزایی به وجود بیاید اثرات مثبتی برای نیازمندان دارد، افزود: مرکز نیکوکاری فدک در خصوص اشتغال به عنوان اقتصاد خانواده و فعالیت اجتماعی خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی در منطقه ارائه خدمت می‌دهد.

وی با بیان اینکه ما در بخش کارآفرینی به هم‌فکری بیشتر و یک فکر و کار جدید نیازمندیم، ابراز داشت: اشتغال پایدار با پایه‌گذاری آموزش و مهارت آموزی برای خانواده‌ها در مراکز نیکوکاری شروع به کار کرده‌اند.

مدیر کمیته امداد منطقه ۲ همدان با بیان اینکه با توجه به وجود مشکلات اقتصادی بیش از ۷۰ درصد مردم به ایتام کمک کردند، خاطرنشان کرد: می‌طلبد با هم افزایی بیشتر از ظرفیت‌های موجود بیشتر استفاده کنیم تا در بخش اقتصادی و اجتماعی موثر باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات