خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه همدان:

وحدت جهان اسلام، امروز از هر زمان دیگر اهمیت بیشتری دارد

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان گفت: بحث وحدت جهان اسلام امروز از هر زمان دیگر بیشتر اهمیت دارد، چرا که دشمنان به انواع حربه‌ها می‌خواهند این انسجام ایجاد شده را از هم بپاشند.
کد خبر: ۹۳۸۴۸۳۵
|
۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴

حجت‌الاسلام علی حسنی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: از سال‌های دور یکی از طرح‌ها و نقشه‌های دشمنان اسلام برای بر هم زدن صمیمیت حاکم در بین اهل تسنن و تشیّع ایجاد اختلافات مذهبی بوده است، به طوری که با بزرگ کردن اختلافات و در مقابل آن کمرنگ نشان دادن و کمرنگ کردن نقاط اشتراک به دنبال بر هم زدن وحدت بوده‌اند.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی از حضرت امام(ره) تا مقام معظم رهبری و همه بزرگان دین به بهترین شکل ممکن نقشه دشمنان را شناخته و از اولین روز در مقابل این توطئه ایستادند، نه اینکه ملاحظه کسی را داشته باشند و این اعتقاد ما است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان افزود: فعالیت‌های مقام معظم رهبری از قبل از شکل‌گیری نظام اسلامی در سیستان مؤید همین موضوع بوده و همچنین نامگذاری هفته وحدت نمونه بارز آن است.

وی گفت: فکر وحدت اسلامی که توسط بزرگان ما مطرح شده، یک فکر زودگذر سطحی نیست و مقام معظم رهبری و علمای دین تاکید دارند که این تلاش را تعمیق دهند و به دوستی بین شیعیان و اهل تسنن عمق ببخشند، هر کدام هم در مذهب خود پایدار و ثابت قدم بمانند و بحث علمی و فکری هم داشته باشند.

حسنی افزود: بحث وحدت جهان اسلام امروز از هر زمان دیگر بیشتر اهمیت دارد، چرا که دشمنان به انواع روش‌ها و حربه‌ها با هدایت سرویس‌های خارجی دست زده‌اند که این انسجام ایجاد شده را از هم بپاشند.

وی ادامه داد: ملت‌‌های مسلمان باید جدای از حکومت‌ها به فکر تعمیق این اتحاد به صورت عملی باشند، چراکه متاسفانه شاهد هستیم بعضی از سران کشورهای اسلامی بازیچه دست استکبار برای برهم زدن این اتحاد هستند و همین موضوع وظیفه ملت‌ها و به خصوص نخبگان را سنگین می‌کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان خاطرنشان کرد: امروز باید ما مسلمانان بدانیم دشمن واحدی داریم، بنابراین هم مصلحت عقلی ایجاب می‌کند اختلافات را کنار بگذاریم و هم شرع که همه به آن معتقدیم تاکید بر آن دارد و اسلام بر پای وحدت همبستگی و همدلی و استوار است و آیات قرآن نیز به این موضوع تاکید دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات