خبرهای داغ:
محمدزاده ضمن تقدیر از مقام معظم رهبری جهت دستور حکیمانه در ممنوعیت ورود محصولات خارجی و حمایت از تولید داخلی گفت: ما مخالف ورود محصولات خارجی نیستیم، دشمن به دنبال سرکوب لوازم خانگی با استفاده از تحریم هوشمند بود که با ورود به موقع رهبر انقلاب این توطئه خنثی شد.
کد خبر: ۹۳۸۴۸۴۴
|
۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷

قزوین_به گزارش بسیج، تولید و رونق تولید از مولفه های توسعه هر کشوری است که پرداختن به این مولفه اساسی، کشور را از بحران های مالی و بالطبع از بحران های اجتماعی می رهاند. در کشور ما به ویژه طی سال های اخیر، تولید با بحران و ورشکستگی بزرگی مواجه شد که در پی آن واحد‌های تولیدی زیادی در سراسر کشور تعطیل شد و سفره های زیادی به لحاظ بیکاری نان آور خانه، محدود و محدودتر شد.

رهبر فرزانه انقلاب، از ابتدای دهه­ ۷۰، همواره نگاه عمیق و آینده­ نگرانه نسبت به حوزه­ اقتصاد کشور چه در سطح تعیین سیاست­ های کلی در بخش­ های مختلف اقتصادی و چه به عنوان راهبرد سال، مبنای حرکت نظام، حاکمیت و مردم مطرح نموده و هر سال قطعه‌ای دیگر از این مجموعه‌ به هم پیوسته را ارائه نموده­ اند.

این نام‌گذاری‌ها که با توجه به شرایط محیط داخلی، بین‌المللی و تبیین روند مجموعه‌ اقتصاد کشور صورت گرفته، معلول شرایط زمانی و موقعیت منطقه‌ای و جهانی جمهوری اسلامی ایران است.

اعمال تحریم‌های ظالمانه و جنگ تمام عیار اقتصادی نظام سلطه از یک‌ سو، نقاط ضعف اقتصاد کشور و ضرورت حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی و اجرای برنامه‌های توسعه‌ کشور از سوی دیگر، شدت توجه به مسائل و چالش‌های اقتصادی را بیش از گذشته در مجموعه­ ارکان کشور نشان می‌دهد.

در این میان، واحد‌های تولیدی با توجه به اهمیت حوزه تولید و نقش پررنگ این واحدها در رونق اقتصادی جامعه، همچون سربازان گمنامی عمل کردند که زخم ها بر پیکرۀ آنها وارد شد اما با تمام توان سعی در استقامت داشتند و الحق و الانصاف که با صبوری و دندان به جگر گرفتن، توانستند هفت خوان سخت و پرپیچ و خم تولید «از گرفتن وام های پر بهره بانکی تا جلب رضایت سازمان های ذیربط» را رد کنند و هرچند که بسیاری از آنها در نیمه راه به تعبیری جان باختند اما بسیاری دیگر این مسیر پرتلاطم را گذراندند و به ساحل آرامش رسیدند.

در میان واحد‌های تولیدی یکی از نام اورتریت آنها که سالها با تحمل مشقات راه پرپیچ و خم تولید توانسته، نام خود را حفظ کرده و برای خانه های ایرانیان اغلب همچون یکی از اعضای خانواده باشد، واحد تولیدی لوازم خانگی پارس واقع در شهر صنعتی البرز استان قزوین است. نامی همراه کودکی های، جوانان دیروز و امروز کشور که برای همه ما آشناست.

این واحد تولیدی بیش از نیم قرن در عرصه تولید محصولات خانگی فعالیت می کند و در طول مسیر خود با وجود جنگ اقتصادی سخت، تحریم های داخلی و خارجی توانسته دست افراد زیادی را گرفته و آنها را وارد چرخه تولید نماید.

چندی پیش به همت روابط عمومی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، اردوی رسانه ای با حضور اصحاب رسانه استان برگزار شد که طی آن خبرنگاران، از نزدیک از توانمندی‌های تولید داخلی واحد تولیدی لوازم خانگی پارس بازدید کردند. دکترمحمدزاده مدیرعامل لوازم خانگی پارس که از مدیران موفق و دغدغه مندان عرصه تولید است با بیان اینکه تولیدکنندگان داخلی توان تأمین نیازهای لوازم خانگی کشور را دارند بیان کرد: در راستای تحقق راهبرد سال جاری، دولت برای مانع‌زدایی از تولید می‌تواند شرکت‌های تولیدی را از اسارت بانک‌ها رها کند.

عرصه تولید داخلی، هدف تحریم هوشمند دشمن بود

وی ضمن تقدیر از مقام معظم رهبری جهت دستور حکیمانه در ممنوعیت ورود محصولات خارجی و حمایت از تولید داخلی گفت: ما مخالف ورود محصولات خارجی نیستیم اما برندهای خارجی در آن سال هایی که مردم نیاز به محصولات آنها داشتند و در بازار خلأ این محصولات وجود داشت، کشور را تنها گذاشته و عرصه ها را خالی کردند، اما امروز به لحاظ تولید داخلی خلأیی در بازار مصرف وجود ندارد و تولیدات لوازم خانگی کشور می تواند پاسخگوی نیاز کشور باشد. دشمن به دنبال سرکوب لوازم خانگی با استفاده از تحریم هوشمند بود و لذا ما در همین جایگاه و به نمایندگی از تولید کنندگان داخلی از مقام معظم رهبری برای این این تدبیر هوشمندانه و حکیمانه تقدیر می کنیم که به موقع به موضوع ورود کرده و توطئه دشمن خنثی شد.

محصولات خانگی تولید داخلی، قابل رقابت با برندهای خارجی است

محمدزاده اظهار کرد: گاها در کشور مطرح می شود که لوازم خانگی ایرانی از کیفیت پایینی برخوردار است در صورتی که این یک باور اشتباه است. در حال حاضر لوازم خانگی تولید داخلی به لحاظ کیفیت قابل رقابت با برندهای خارجی است و محصولات این واحد تولیدی دارای ۳۶ ماه گارانتی بوده و هیچ مشکل کیفیتی در برند لوازم خانگی پارس وجود ندارد و این در حالی است که قیمت محصولات داخلی بسیار پایین تر از برندهای خارجی است

افزایش ۲۵ درصدی تولید شرکت پارس با توجه به تحریم مواد اولیه

واحد تولیدی پارس از سال ۱۳۵۴ تاسیس و از سال ۱۳۵۹ به بهره برداری رسید. این در حالی است که در دوران دفاع مقدس ۸۰ درصد نیاز داخلی را تامین می کرد و حدود ۱۳۰ هزار دستگاه تولید خالص این شرکت در دوران جنگ تحمیلی بوده است که در آن دوران ۱۹۰۰ نفر در شرکت واحد مشغول فعالیت بودند. شرکت لوازم خانگی پارس سال گذشته همزمان با سال جهش تولید، ۱۴۰ هزار دستگاه تولید کرده که برابر با ۲۵ درصد افزایش تولید نسبت به سال های اخیر بوده و این درحالی است که با کمبود مواد اولیه مواجه بودیم.

شرکت لوازم خانگی پارس، ۱۰ درصد نیاز داخلی کشور را تامین می کند

مدیرعامل شرکت لوازم خانگی پارس تصریح کرد: امروز ۱۰ درصد نیاز داخلی کشور را محصولات شرکت لوازم خانگی پارس تولید می کند و به عنوان یک شرکت مرجع در کشور، برای برخی از برندهای دیگر نیز محصولاتی تولید می نماییم و قطعا این میزان فعالیت را توسعه خواهیم داد. در حال حاضر به طور مستقیم ۶۷۰ نفر در این واحد تولیدی مشغول به فعالیت هستند و پیش بینی امسال ما افزایش ظرفیت تولید لوازم خانگی پارس تا ۱۶۰ هزار دستگاه می باشد.

 

تولید پنج محصول جدید در واحد تولیدی پارس

مدیرعامل شرکت لوازم خانگی پارس اضافه کرد: در حال حاضر ۴ خط تولید این واحد تولیدی در حال فعالیت است و همزمان با هفته دفاع مقدس، خط تولید یخچال ۵ فوت، با توجه به نیاز بازار مصرف و خلأ موجود راه اندازی شد که مورد نیاز بیمارستان ها، هتل ها، مراکز تجاری و اداری است که طراحی و تولید آن صد در صد داخلی است و همچنین بیش از ۸۰ درصد محصولات پارس، تولید داخلی است. بعضی قطعات وارداتی است که می توان با تکیه بر بومی سازی محصول، این قطعات را نیز در داخل کشور تولید نماییم که در حال حاضر واحد توسعه محصول شرکت لوازم خانگی پارس در تلاش برای ساخت این قطعات می باشد.

محمدزاده عنوان کرد: آینده پارس بسیار روشن است. خط لباسشویی و ظرفشویی آماده راه اندازی است و با سرمایه گذار نیز در مرحله قرارداد هستیم. با راه اندازی خط تولید محصولات جدید، سبد توسعه محصولات لوازم خانگی پارس تکمیل خواهد شد و این در حالی است که بعد از ۱۸ سال، شکل ظاهری محصولات پارس تغییر می یابد چرا که منحنی عمر محصولات تمام شده و باید با تغییرات محیط، خود را تغییر دهیم و به نیازها و ذائقه مشتری نیز پاسخ دهیم. لذا تا دوماه آینده طراحی این محصولات به اتمام خواهد رسید و محصولات پارس با نمای جدیدی در سال آینده وارد بازار مصرف خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش قیمت محصولات موجود در بازار مصرف گفت: امسال محصولات خانگی پارس ۱۲ درصد افزایش داشته که از این میزان ۷ درصد تخفیف ویژه مشتری شامل محصولات لوازم خانگی پارس می باشد. این در حالی است که ۳۰ درصد افزایش دستمزد کارکنان داشته ایم و لذا می توان گفت عملا افزایش قیمت نداشته‌ایم.

بازار هدف ما، حمایت از قشر کم درآمد است

مدیرعامل شرکت لوازم خانگی پارس در ادامه با اشاره به همکاری با دستگاه های مختلف در تهیه جهیزیه و رزمایش کمک مومنانه بیان کرد: بازار هدف ما طبقات متوسط و متوسط به پایین است. بازار هدف ما مناطق محروم و قشر کم درآمد جامعه است. لذا کیفیت بالا و قیمت پایین محصول برای ما اهمیت بالایی دارد‌. ما دو مسوولیت مهم در این واحد تولیدی داریم که حفظ خط تولید، پرداخت به موقع حقوق پرسنل و مسوولیت دوم حفظ کیفیت محصول برای اقشار کم درآمد است. ما افتخار می کنیم که توانسته این مورد اعتماد این قشر عزیز باشیم. ما سال گذشته با توجه به افزایش ۲۵ درصدی محصولات پارس، رکورد تولید چهار سال اخیر را شکستیم.

تفکر جهادی، موتور محرک چرخ تولید است

محمدزاده با اشاره به اهمیت تفکر جهادی در رفع مشکلات کشور در عرصه های مختلف به ویژه تولید گفت: تلاش ما توسعه و افزایش تولید در قالب فعالیت شبانه روزی شرکت لوازم خانگی پارس است و نظر سردار آتانی فرمانده سپاه استان نیز بر همین مبنا بود چرا که تفکر جهادی، موتور محرک چرخ تولید است. طراحی و اجرای یک محصول کار آسانی نیست و در این راستا مهندسین شرکت پارس محصولات را طراحی کردند و کارگران و مدیران و همه اعضای شرکت دست به دست هم دادند تا این محصول ایرانی بدون کوچکترین دخالت عوامل خارجی، به عرصه رسیده و در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.

ضمانت پس از فروش، مهمترین دلیل بر کیفیت کالای داخلی

وی با اشاره به اینکه محصولات شرکت دارای ۳۶ ماه گارانتی و ضمانت پس از فروش است افزود: شرکت لوازم خانگی پارس، یک برند است و ما با اطمینان از کیفیت کالای خود، آن را به دست مشتری می‌سپاریم. چرا که اعتماد مشتری به محصولات این واحد تولیدی در طول سال ها تجربه به دست آمده و ما نیز در راستای حفظ و افزایش این اعتماد تلاش می کنیم. در همین راستا در صورت نیاز، کالای فروخته شده را تعویض می‌کنیم و این بزرگ‌ترین دلیل برای اثبات جلب اعتماد مشتری و قدرت رقابت ماست.

به گزارش بسیج، امروز پس از گذر از پیچ سخت و تاریخی تحریم ها، تولید داخلی به رونق رسیده و تولید کنندگان به عنوان سربازان عرصه تولید، الحق که توانستند در سخت ترین شرایط تحریم داخلی و خارجی، پیکرۀ تولید را سرپا نگه داشته و چرخ تولید و صنعت داخلی را هرچند به سختی اما با غیرت به حرکت درآورند.

حمایت مقام معظم رهبری از تولید داخلی و فرمایشات ایشان در ممانعت از واردات محصولات خارجی، نور امیدی برای تولید کنندگان شد تا با قدرت و اعتماد بیشتری عرصه تولید را پررونق کنند. امید است بارقه های امیدی که در عرصه تولید ایجاد شده بتواند ظرفیت های مناسبی برای مصرف کننده محصولات داخلی ایجاد نماید چرا که توسعه تولید در گرو حمایت مصرف کننده است و لذا نیاز به فرهنگ سازی مناسب جهت استفاده از محصول داخلی است.

سهیلا عظیمی
انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها